مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل:

پیست‌ اسکی اجور سرعین برای زمستان آماده می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از آماده شدن پیست‌ اسکی اجور و توسعه پیست‌ آلوارس مهرگان در شهرستان سرعین در راستای رونق گردشگری زمستانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۵۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

پیست‌ اسکی اجور سرعین برای زمستان آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه در بازدید از پیست‌های اسکی اوجور و آلوارس مهرگان شهرستان سرعین گفت: عملیات اجرایی پروژه پیست اسکی اوجور تقریبا به اتمام رسیده و پس از احداث راه دسترسی می‌تواند به عنوان یکی از پیست‌های مطرح کشور مورد استفاده علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه تاسیسات گردشگری زمستانی از جمله پیست‌های اسکی برای خروج استان از گردشگری فصلی است.

او تاکید کرد: پیست اسکی آلوارس مهرگان به عنوان قدیمی‌ترین پیست اسکی استان اردبیل آماده میزبانی از علاقه‌مندان و گردشگران است و این مجموعه برای سال‌های آینده برنامه‌های توسعه‌ دارد.

محمدی ادیب با اشاره به ظرفیت ویژه استان اردبیل برای توسعه گردشگری زمستانی، ادامه داد: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل از سرمایه‌گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری زمستانی حمایت می‌کند.

وی گفت: با مشوق‌های خوبی که تاسیسات گردشگری اعم از مراکز اقامتی و آب‌های گرم معدنی و مراکز دیگر برای جذب گردشگران در نیمه دوم سال در نظر می‌گیرند، بهره‌برداری از پیست‌های اسکی در حال ساخت می‌تواند در تبدیل اردبیل به قطب گردشگری زمستانی در کشور موثر باشد.

سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز ، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح است.

پیست اسکی آلوارس در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار داشته و از آنجایی که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، در نیمه دوم سال پر از برف بوده و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

آلوارس پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است که در دامنه جنوبی کوه سبلان (با ارتفاع چهار هزار و ۸۱۱ متر) قرار دارد و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر، هوای دلپذیر در تابستان و وجود پیست اسکی از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

ارسال نظرات