معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

آغاز فاز دوم مطالعات منطقه باستانی «تپه بریس» در نمین

نمین- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: فاز دوم مطالعات و کاوش «تپه بریس» نمین آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۴۱
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

آغاز فاز دوم مطالعات منطقه باستانی «تپه بریس» در نمین

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی در بازدید از آثار تاریخی شهرستان نمین اظهار کرد: فاز دوم مطالعات «تپه بریس» در شهرستان نمین با دریافت مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی آغاز شده است.

وی با اشاره به شروع عملیات کاوش در این تپه باستانی نیز افزود: اولین فاز مطالعات باستان شناسی در این تپه تاریخی پیش از این به منظور تعیین حد نهایی گسترش این محوطه انجام شده بود و در حال حاضر همکاران باستان‌شناس در پی مطالعه فرهنگ‌های پیش از تاریخی در این محوطه هستند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل بیان کرد: کاوش باستان‌شناسی به مدت ۴۵ روز در این محوطه ادامه می‌یابد که با کاوش در این محوطه توالی فرهنگ‌های باستانی و پیش از تاریخی در دشت اردبیل بیش از پیش مشخص خواهد شد.

دباغ عبداللهی با بیان اینکه این کاوش اولین گام‌های شناخت توالی فرهنگ‌های پیش از تاریخی در دشت اردبیل است، گفت: این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۱۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از چند محوطه بزرگ باستانی در دشت اردبیل به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار