رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرابله؛

باقی ماندن ردپای جنایات آمریکا در دنیا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرابله گفت: آمریکا در طول حیات تاریخی اندک خود، جنایات متعددی علیه بشریت مرتکب شده و ردپای جنایات آن را می‌توان در گوشه‌گوشهٔ جهان مشاهده نمود.
کد خبر: ۹۵۶۱۴۴۷
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حشمت قبادی گفت: آمریکا در طول حیات تاریخی اندک خود، جنایات متعددی علیه بشریت مرتکب شده است به‌گونه‌ای که شاید نتوان ظلم و ستم‌های آن را با هیچ کشور دیگری در هیچ کجای جهان و در هیچ دوره‌ای از تاریخ مقایسه کرد و ردپای جنایات آن را می‌توان در گوشه‌گوشهٔ جهان از ژاپن، ویتنام، پاناما، مکزیک و کوبا گرفته تا عراق، سوریه، ایران و حتی مردم سیاه‌پوست کشور خود مشاهده نمود.

 

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرابله گفت: بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به معاهده‌های بین‌المللی و قراردادهای بشری تا آموزه‌های دینی، عقلی و فطری انسانی باعث شده که آمریکا به ابرجنایت‌کار جهان معاصر مبدل شود. مداخله و تجاوز نظامی به برخی کشورها، حمایت از نظام‌های دیکتاتوری، سرکوب حرکت انقلابی ملت‌ها، ترور و اعمال تحریم، شیوه‌ها و ابزارهای اعمال جنایت آمریکا در عرصه بین‌المللی بوده است.

 

وی بیان داشت: کشور ما نیز در طول تاریخ خود از گزند دخالت‌ها و جنایت‌های این رژیم مصون نمانده است و این جنایت‌ها قبل از انقلاب، حین و اوایل انقلاب وجود داشته و هم اکنون نیز ادامه دارد و صرفاً در هر دوره‌ای شیوه‌های آن تفاوت کرده و دامنه آن از جنگ سخت تا جنگ نرم متغیر بوده است از تحریک عراق و تحمیل جنگ هشت‌ساله، تجهیز و حمایت از گروهک منافقین گرفته تا تحریم و ترور و ایجاد اغتشاش در جامعه، ابزارهای این جنایات بوده است.

 

قبادی تصریح کرد: گروهک منافقین را از ابتدای پیروزی انقلاب و هم‌زمان با جنگ تحمیلی به جان مردم انداختند و بعد از پایان جنگ با تحریم و ترور شخصیت‌های علمی و برجسته انقلاب جنایات خود را تداوم دادند و هر روز نیز عرصه‌ای جدید در این زمینه می‌گشایند که آخرین مورد آن در تابستان سال گذشته و در خلال اغتشاشات در بعضی از شهرهای کشور بود که با لیدری و تحریک رسانه‌های وابسته به آمریکا و استکبار جهانی و در قالب جنگ نرم انجام گرفت که به‌واسطه آن عده‌ای از شهروندان و نیروهای نظامی و انتظامی به شهادت رسیدند و هزینه‌های هنگفتی بر جامعه و مردم تحمیل کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار