وصیت‌نامه شهید «محمود معین‌الاسلام»؛

پیرو اسلام و ولایت باشید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمود معین‌الاسلام» آمده است: ما باید پیرو همان فقیه سنتی و اسلام در قالب فقاهت باشیم وگرنه به اسلام نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۶۰۸۷۷
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

پیرو اسلام و ولایت باشید

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید والامقام «محمود معین‌الاسلام» در اولین روز از شهریورماه سال 1341 در خانواده‌ای روحانی در اراک چشم به جهان گشود. پدرش مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ ولی‌الله معین الاسلام، سرپرست مدرسه علمیه سپهداری اراک بود. محمود در نزد پدر اولین جرقه‌های اخلاق و فضیلت و صداقت را آموخت. سال‌های مبارزه نفس‌گیر با طاغوت و ستم فرا رسید و محمود نیز مانند دیگر شیفتگان راه الله فعالانه در مبارزات علیه رژیم طاغوت شرکت کرد. 

پس از پیروزی انقلاب همراه با دوستان شهیدش فضلعلی جباری، محمد صدرنور، مجید ترکمانی، محمود چقایی و... اقدام به تأسیس و فعالیت در انجمن اسلامی دبیرستان امام ‌علی(علیه السلام) کردند. پس از اخذ دیپلم در سال 1359 جهت ادامه خدمت و پاسداری از آرمان‌های بلند انقلاب وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اراک شد. به همراهی جمعی از هم‌رزمانش به کردستان رفت تا در مقابل ضدانقلاب که جنگ داخلی را در آنجا به راه انداخته بود، بایستد. پس از بازگشت از کردستان در روابط عمومی سپاه به فعالیت پرداخت و مسئولیت کتابخانه و نوارخانه را به عهده گرفت.

شهادت مجید ترکمانی در عملیات بستان در او تأثیر عجیبی گذاشت و او را عاشق بی‌قرار جبهه نمود. این بود که به عملیات سپاه آمد و در اکثر عملیات‌های لشگر اسلام شرکت نمود. در عملیات فتح‌المبین مسئول دسته و در بیت‌المقدس فرمانده گروهان، در عملیات محرم پس از شهادت فرمانده گردان امام رضا(علیه السلام) ایشان به عنوان فرمانده هدایت گردان را به عهده گرفت و در عملیات والفجر مقدماتی والفجر 3 و 4 معاون گردان خط‌شکن علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) بود. 

سرانجام در ظهر گاه جمعه بیست و هفت آبان ماه سال 1362 پس از عملیات پیروزمندانه والفجر 4 به هنگام آماده شدن جهت اقامه نماز در حین گرفتن وضو در منطقه پنجوین مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و دعوت حق را لبیک گفت. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

امام(قدس سره) گران‌قدر را تنها نگذارید. برادران این را بدانید که اگر در رأس امور ما، روحانیون، این نشانه‌های خدا و سمبل‌های اسلام راستین، حاکمیت و نظارت و دخالت نداشته باشند، در دراز مدت به بیراهه خواهیم رفت و ضد ارزش‌های مغایر با فرهنگ غنی اسلام بر ما حاکم خواهد شد.

ما باید پیرو همان فقیه سنتی و اسلام در قالب فقاهت باشیم وگرنه به اسلام نرسیده‌ایم. برادران من، بیایید بیش از هر چیز دیگر تعهد و تسلیم و پیروی جسمی و فکری و قلبی خود را برای اسلام و خط امام(قدس سره) نگه دارید. وای بر شما اگر چیزی غیر از خدا را اصل و پایه و هدف قرار دهید. حال آن چیز هرچه می‌خواهد باشد چه نام و چه مقام و چه سازمان و انجمن و حزب و.... اسم این عمل را جز شرک نمی‌توان گذارد.

اگر جامعه ما بتواند ولایت و نظم ولایتی را همچون خون در رگ خود جاری سازد، توان ضربه زدن دشمن به حداقل ممکن خواهد رسید. اکنون که خداوند بر ما منت نهاده و انقلاب رهایی‌بخش و رهبری بی‌همتا و در نهایت تقوا را بر ما ارزانی داشته است، این یقین را در رگ و پوست و قلب و فکر خود احساس می‌کنم که انقلاب ما ان‌شاءالله به انقلاب بقیه‌الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل خواهد شد و حلقه‌های این اتصال را خون پرجوش شهدا تشکیل می‌دهد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار