امام‌جمعه ایلام؛

مشارکت حداکثری در انتخابات سد بازدارنده در برابر دشمنان نظام و ملت است

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات سد بازدارنده در برابر دشمنان نظام و ملت است، گفت: مردم همواره ثابت کرده‌اند که در لحظه‌های سخت پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۱۵
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، اظهار کرد: شخصیت شهید مدرس برای کسانی که می‌خواهند وارد عرصه داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند و کسانی که می‌خواهند رأی داده و نماینده را انتخاب کنند، الگو است.

 

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه شهید مدرس برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز الگو است که چگونه قانون را تصویب کنند، افزود: انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سرنوشت‌ساز است، در نظام جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی، از شان و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند که «مجلس مرکز قانون‌گذاری است، قانون یعنی جاده‌ای که باز می‌شود تا مسئولان اجرایی از آن جاده عبور کنند و مجلس ناظر بر دولت است، مجلس نماد مردم‌سالاری دینی، اقتدار ملی و حاکمیت سیاسی مردم است.»

 

کریمی تبار با تأکید بر اینکه مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد با تدوین قانون و نظارت بر اجرای آن توسط دستگاه قانون‌گذار حل‌شدنی است، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گشودن گره مشکلات جامعه، نقشی تأثیرگذار دارند.

 

 وی با تأکید بر اینکه انتخابات پیش‌رو از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: دشمن تلاش زیادی کرد تا با خیال خام خود با ایجاد فتنه در سال ۱۴۰۱ نظام اسلامی را سرنگون کند؛ اما در نهایت با عجز و ناتوانی خود پی برد و اقرار کرد؛ اما این دشمن طبیعتاً آرام نخواهد نشست و در هر زمان و هر مکانی که بتواند نیش زهرآلود خود را بر پیکر نظام و ملت وارد خواهد کرد.

 

 امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق رأی در مقیاس جهانی و نظام بین‌الملل، بهترین شاخص برای مقبولیت حاکمیت است، گفت: پشتیبانی مردم از نظام اسلامی مهم‌ترین مؤلفه و بهترین ابزار برای ایفای نقش بازدارندگی در برابر دشمنان نظام و ملت است.

 

کریمی تبار یادآور شد: جمهوری اسلامی امروز به‌عنوان بازیگری قدرتمند در جبهه مقاومت، نقش اصلی در تعیین نقشه جدید سیاسی غرب آسیا ایفا می‌کند و این برای استکبار جهانی دردناک و غیرقابل‌تحمل است و تلاش می‌کند نقش جمهوری اسلامی را در دنیا و منطقه کم‌رنگ کند.

 

 وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سازندگی، فناوری و اقتصادی به‌رغم تحریم‌های همه‌جانبه دشمن، به‌عنوان یک الگو برای کشورهایی که در برابر استکبار جهانی می‌ایستند و آزادی‌خواهان جهان، یک الگوی مقتدر و باعزت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار