سفر امید بخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کهگیلویه بزرگ

سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کهگیلویه بزرگ نه یک بازدید ساده و سرسری بلکه همراه با بررسی دقیق پروژه‌ها و موانع موجود سر راه آنها و البته بایدها و الزامات افزایش سرعت عملیات اجرایی با رعایت حفظ کیفیت این پروژه‌ها بود.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۴۳
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای،رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان راهداری،راه و شهرسازی و آب فاضلاب از برخی پروژه های اجرایی کهگیلویه بازدید کردند و در ادامه مشکلات مربوط به اجرای طرح های عمرانی در جلسه شورای اداری بررسی شد.

جهانگیر شاهینی در بازدید از برخی پروژه های اجرایی در شهرستان کهگیلویه، تکمیل پروژه های نیمه تمام در راستای اثربخشی اعتبارات و بهره مندی مردم از اجرای پروژه های عمرانی را ضرورت و رویکرد اصلی سیاست دولت دانست. وی با بیان اینکه مطالبه گریها باید منطقی و مبتنی بر شاخص های توسعه باشد گفت: در شرایط کنونی تعریف پروژه جدید، موجب طولانی شدن پروژه‌های نیمه کاره می‌شود و این موضوع به معنای بهره مند نشدن به موقع مردم از اجرای طرح‌هاست.

وی گفت تدبیر این است که با مدیریت اعتبارات پروژه ها و تکمیل طرحهای احداثی، زیر ساخت های ضروری در شهرستان اجرا تا دیگر لازم نباشد فردی از این منطقه بدنبال کارو بهبود معیشت به شهر یا استان مجاور مهاجرت کند.جهانگیر شاهینی در بازدید از برخی پروژه های اجرایی در شهرستان کهگیلویه تکمیل پروژه های نیمه تمام در راستای اثربخشی اعتبارات و بهره مندی مردم از اجرای پروژه های عمرانی را ضرورت و رویکرد اصلی سیاست دولت دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرایط کنونی امکان پوشش همه نیازهای شهرستان را نمی دهد افزود: اولویت های استان در توزیع اعتبارات و اجرای طرح ها شامل آب و فاضلاب، آموزش و پرورش،راه و حمل و نقل و زیرساخت های توسعه خدمات تعریف شده است.

شاهینی در خصوص روند اجرای طرح های عمرانی در کهگیلویه عنوان کرد:خوشبختانه روند خوبی در افزایش سرعت اجرای پروژه ها و همچنین افزایش اعتبارات و تخصیص ها در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

شاهینی با اشاره به اینکه موضوع تنش آبی مساله مهم استان است تصریح کرد: اقدامات خوبی در این زمینه در حال شکل‌گیری بوده و اقدامات ‏بودجه‌ای خوبی در به‌ حداقل‌ رساندن تنش‌ها در این زمینه تدوین شده است.‏ وی خاطر نشان کرد: توجه ویژه دولت در این خصوص شتاب بخشی به طرح‌های نیمه تمام ابی است که نیاز است نهادهای متولی با زمان بندی مناسب روند اجرایی طرح های آبی شهرستان را تسریع کنند.

تخصیص اعتبارات قابل توجه برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی 

جهانگیر شاهینی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان کهگیلویه افزود: برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های اعتبارات قابل توجهی عمرانی تخصیص داده شده است.

وی ابراز داشت: راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و طرح‌های آبرسانی به شهرستان کهگیلویه ازجمله تکمیل شبکه انتقال آب اراضی پایین دست، طرح آبرسانی دهدشت غربی و چهار شهر کهگیلویه، لنده، سوق و چرام و همچنین سد سرپری در زمره طرح‌های تخصیص اعتباری قرار دارد.
شاهینی تقسیم و تخصیص این اعتبارات را بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی شاخص‌های توسعه نیافتگی در حوزه‌های مشخص شده دانست.

شاهینی با بیان اینکه مردم تا سال زراعی آینده باید از نعمت آبرسانی به اراضی پایین دست سد کوهبرد بهره مند شوند، تصریح کرد: تأمین و تخصیص به طرح از محل اعتبارات استانی، ملی و دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری انجام شده است.

شاهینی اعتبارات در نظر گرفته شده از محل منابع استانی سال 1402، سفر اول، سفر دوم، توازن استانی و ملی و پیوست قانون در دوساله دولت برای پروژه‌های کهگیلویه را رقم بسیار مطلوبی عنوان و خاطر نشان کرد: کرد: این اعتبارات طی بازه زمانی دو تا سه ساله تخصیص داده خواهند شد.
وی میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت را ۵۵۰ میلیارد تومان و آبرسانی به چهار شهر را ۵۱۰ میلیارد تومان دانست و از تخصیص ۷۵ میلیارد تومانی به سد کوهبرد و همچنین تأمین اعتبار برای سد سرپری خبر داد.
شاهینی توجه ویژه دولت سیزدهم و شتاب بخشی به طرح‌های نیمه تمام را ستودنی خواند و افزود: با توجه به اعتبارات تأمین شده پروژه‌ها، دستگاه‌های مربوطه با زمان بندی مناسب ، روند اجرایی طرح‌های آبی را شتاب بخشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: هیچ پروژه جدیدی تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نباید از سوی فرمانداری‌ها تعریف و در دستور کار قرار گیرد.
شاهینی توسعه زیر ساخت‌ها را از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تأمین و تخصیص چند برابری اعتبارات طرح‌های عمرانی در دولت سیزدهم و با بهره برداری از طرح‌های آبی، شاهد کاهش تنش آبی در این شهرستان و تحولی عظیم در حوزه کشاورزی خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با توجه به عدم توسعه مطلوب راه‌های ارتباطی استان، اعتبار این بخش از بودجه استان به توسعه راه‌ها را درخور توجه عنوان کرد.
شاهینی رقم تخصیص داده شده از همه منابع استانی، ملی و سفر به پروژه سد کوهبرد را ۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: مقداری اعتبار نیز از پروژه‌های محرومیت زدایی تخصیص خواهیم داد که با رصد و پایش این سازمان و فرمانداری محترم شهرستان تا پایان سال بعد مردم از این سد بهره مند خواهند شد.

سفر امید بخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کهگیلویه بزرگ

اختصاص ۵۳ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های حوزه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات این استان در دولت سیزدهم گفت: امسال ۵۳ هزار میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافته است.

جهانگیر شاهینی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات این استان ۱۳۵ هزار میلیارد ریال است که در حوزه‌های مختلف راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش ، پروژه‌های آب و بخش فرهنگ توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی و اولویت بندی تخصیص اعتبارات بر اساس شاخص های توسعه نیافتگی در حوزه‌های مشخص شده تقسیم خواهد شد.شاهینی یکی از مشکلات اصلی این استان را عدم توسعه راه های ارتباطی دانست و تصریح کرد: ۵۳ هزار میلیارد ریال از بودجه استان به توسعه راه‌های ارتباطی تخصیص داده شده است. همچنان ایشان حضور سرمایه گذاران را نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان دانست.

رییس سازمان برنامه و بودجه توسعه زیرساخت ها را از اولویت‌های محوری این نهاد در تخصیص اعتبارات دانست و گفت: هیچ پروژه جدیدی نباید از سوی فرمانداری‌ها تعریف شود و باید تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار فرمانداران باشد.شاهینی اظهارکرد: این استان دارای سرمایه انسانی توانمندی در حوزه‌های مختلف است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

کهگیلویه و بویراحمد اگرچه منطقه ای زرخیر با ظرفیت های متنوع و داشته های فراوان است اما به دلیل مشکلات عمیق و انباشت شده از گذشته همواره با واژه نامانوس محرومیت عجین بوده که ظرف ۲ سال گذشته و برغم شرایط سخت اقتصادی در سایه نگاه‌های ویژه دولتمردان سیزدهم به مسیر اصلی توسعه هدفمند بازگشته است.

طرح های عمرانی و اقتصادی بزرگ شامل جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت، کارخانه پتروشیمی و سد چمشیر گچساران و همچنین کارخانه قند یاسوج که پس از ۲۰تا۳۰سال انتظار با تلاش های بی وقفه مسوولان در سفر رئیس جمهور تکمیل، احیا و به بهره برداری رسیدند و همین امر حاکی از رویکرد متوازن دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر۴۰درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را هم اینک در خود جای داده است.این خطه با یک درصد خاک و جمعیت کشور بیش از ۱۰درصد روان آبهای ایران را دارد.

سفر امید بخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کهگیلویه بزرگسفر امید بخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کهگیلویه بزرگسفر امید بخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کهگیلویه بزرگ

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار