خبرهای داغ:

حماسه مقاومت مردم اندیمشک باید در تقویم ثبت شود

دهقان، گفت: ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ثبت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور اقدام کند.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۷۷
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حسن دهقان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یادآور ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی دلیرمردانی بوده که در طول عمر بابرکت این نهاد مردمی و مقدس، همواره در قامت نیروی کارآمد بی‌ادعا و دارای اخلاص، ایمان، تعهد و تخصص در تمام عرصه‌ها ایفای نقش کرده‌اند.

مدیر کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت اندیمشک، افزود: بسیج نهادی است که همیشه در تمام حواث کشور نقش برجسته‌ای داشته و در طول تاریخ پرافتخار خود مایه سربلندی، سرافرازی و اقتدار کشورمان بوده و در مواقع حساس توانسته مظهر اتحاد و انسجام ملی باشد.

وی تصریح کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس فداکارانه در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل ایستاد وکارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت و امروز هم نقش بسیج در عرصه‌های مختلف کشور بر هیچکس پوشيده نیست.

دهقان، در ادامه با گرامیداشت سالروز حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ عنوان کرد: اندیمشک به عنوان شاهراه و جاده ترانزیت محور جنوب و نقش راه‌آهن این شهرستان در پشتیبانی و ترابری جنگ، وجود پایانه‌های نظامی و حضور پرشور رزمندگان باعث شد دشمن بعثی حمله گسترده‌ای را در اندیمشک انجام دهد.

وی بیان کرد: در ۴ آذرماه سال ۱۳۶۵ رژیم بعثی عراق با ۵۴ فروند هواپیما برای شکستن مقاومت مردم همیشه در صحنه، مناطق مختلف اندیمشک از جمله ایستگاه راه‌آهن، میدان راه‌آهن، منازل مسکونی راه‌آهن، بازار روز، تأسیسات نظامی و صنعتی را به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه مورد هجوم و حمله هوایی قرار داد.

مدیر کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت اندیمشک، با بیان اينکه در این بمباران هوایی بیش از ۳۰۰ شهید و همچنین بیش از ۷۰۰ نفر از مردم بی‌دفاع مجروح شدند ادامه داد: حجم بمباران بسیار زیاد بود به طوری که از هر گوشه اندیمشک صدای انفجار به گوش می‌رسید، در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم و همه مردم این شهر برای کمک به مجروحان و بیرون آوردن پیکر مطهر شهدا از زیر آوار، بسیج شده بودند.

وی اضافه کرد: در میدان راه‌آهن به دلیل اینکه مسافران و رزمندگان در حال سوار و پیاده شدن از قطار بودند، بیشترین شهید و مجروح را داشتیم و شاهد صحنه‌های تلخی همچون پیکر تکه تکه شهدا بر روی درختان بودیم که تا ساعت‌ها از آنها خون به زمین می‌ریخت و آن لحظات برای ما بسیار سخت بود.

دهقان، افزود: با وجود این شرایط سخت، مردم با روحیه و شجاعت برای کمک به هموطنان خود وارد عمل شده و با ایثار، فداکاری و مقاومت در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کردند و با شعار جنگ جنگ تا پیروزی، آمادگی و روحیه شهادت‌طلبی‌، مقاومت و پایداری خود را به رخ دشمن کشانده و جواب دندان‌شکنی به دشمن بعثی دادند.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ثبت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور اقدام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار