مسئول بسیج حقوقدانان استان یزد مطرح کرد:

آزادی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد به همت بسیج

مسئول بسیج حقوقدانان استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری زمینه آزادی ۲۲ محکوم مالی جرائم غیرعمد فراهم شده و تا پایان هفته بسیج نیز ۱۵ زندانی دیگر به همت بسیج آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۰۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ احسان ملکی، با اشاره به اقدامات بسیج حقوقدانان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا آغاز هفته بسیج، بسیج حقوقدانان زمینه آزادی ۲۲ محکوم جرائم مالی غیر عمد را در استان فراهم کرده است و با برگزاری جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد در یزد نیز در آغاز هفته بسیج سه زندانی دیگر آزاد شدند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد ادامه داد: آیین گلریزان زورخانه‌ای که با همکاری سپاه الغدیر استان، بسیج حقوقدانان یزد، ستاد دیه یزد و اداره کل زندان‌های استان یزد در زورخانه پوریای، ولی زندان مرکزی یزد برگزار و مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان اهدا شد و تا پایان هفته بسیج نیز با همکاری خیران در مجموع یک میلیارد جمع‌آوری می‌شود و شاهد آزادی ۱۵ زندانی خواهیم بود که آمار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان توسط بسیج حقوقدانان را در سال جاری به ۳۷ مورد می‌رساند.

وی با اشاره به روند کلی اقدامات برای آزادسازی زندانیان گفت: بسیج حقوقدانان یزد تعدادی مددکار دارد که با هماهنگی با اداره کل زندان‌های استان وضعیت محکومان جرائم غیرعمدی را بررسی می‌کند و آن‌ها را با توجه به وضعیت زندگی و خانواده‌های آنها، میزان محکومیت و. اولویت‌بندی می‌کنند، پس از آن با همراهی افراد معتمد و سرشناس به سراغ شاکیان می‌روند و سعی در جلب رضایت یا گذشت آن‌ها از بخشی از حقشان را دارند که زمینه آزادی زندانی با کمک دیگر خیران نیز فراهم می‌شود.

ملکی عنوان کرد: عمدتا خیران آزادسای زندانیان از افراد نیکوکار و خیر، افراد بازاری، معتمدان محلات و افراد شناخته شده هستند و برخی نیز هزینه‌های مراسم سالگرد درگذشت عزیزان خود را به آزادی زندانی اختصاص می‌دهند این افراد معمولا به بسیج حقوقدانان، ستاد دیه یا اداره کل زندان‌های استان مراجعه می‌کنند و آزادی زندانیان نیز براساس اولویت‌بندی‌هایی که وجود دارد انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از خانواده‌های زندانیان انجام می‌شود، گفت: متاسفانه خانواده زندانیان مغفول مانده‌اند و در جامعه نگاه مثبتی به این خانواده‌ها نمی‌شود بنابراین بسیج حقوقدانان، خانواده‌های نیازمند زندانیان را شناسایی می‌کنند و اقداماتی را در راستای حمایت مالی، آموزشی، بهداشتی درمانی و... از جمله توزیع بسته معیشتی، اشتغالزایی، ارائه خدمات پزشکی و ... به این خانواده‌ها انجام می‌دهند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان یزد عنوان کرد: با همت بسیح اصناف یزد افراد خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد یزد که دارای توانمندی خاصی در رشته‌های فنی یا تخصصی باشند یا اینکه می‌توانند نیروی کار باشند می‌توانند در زمینه تخصص خود مشغول به کار شوند که امسال زمینه اشتغال ۴ نفر از اعضای خانواده‌ای زندانیان فراهم شد که بهبود وضعیت اقتصادی و خودکفایی آن‌ها را رقم می‌زند.

وی تهیه و توزیع بیش از ۸۵۰ بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند، ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی توسط بسیج جامعه پزشکی به این خانواده‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و جبرانی برای فرزندان و دانش‌آموزان زندانیان توسط بسیج فرهنگیان را از دیگر اقدامات بسیج حقوقدانان یزد برشمرد.

ملکی با بیان اینکه تعداد ورودی زندانیان جرائم غیرعمد در استان یزد به نسبت دیگر استان‌ها کم است، یادآور شد: یزد همچنین از استان‌های برتر در صدور حکم‌های جایگزین حبس برای محکومان است که موجب کاهش آمار ورودی به زندان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار