در جام رسانه‌ای امید یزد چه‌می‎‌گذرد(3)؛

هنر بسیج خدمت‌رسانی به مردم است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد گفت: هنر بسیج سازماندهی اقشار مختلف مردم برای خدمت‌رسانی به جامعه است.
کد خبر: ۹۵۵۸۴۷۳
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، عباس جوکار در رویداد «جام رسانه‌ای امید» که در مجتمع امام علی (ع) یزد در حال برگزاری است، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: تمام مجموعه‌های بسیج خالصانه و صادقانه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و هیچ تشکل و نهادی نمی‌تواند مدعی باشد که به اندازه بسیج و با استفاده از توان مردم به خود آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد افزود: هنر بسیج سازماندهی اقشار مختلف مردم برای خدمت‌رسانی به جامعه است که در سپاه و بسیج ۲۲ قشر به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و سازمان‌ها، رده‌ها، پایگاه‌ها و حوزه‌ها در تمامی محله‌ها در قالب این اقشار حضور دارند.

وی بیان کرد: بعد از گذشت بیش از چهار دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی، وقتی می‌بینیم که هنوز برخی روستا‌ها آب شرب و بهداشتی مناسب و پایدار ندارند، با تمام توان به میدان آمدیم و در ۵۸ روستا گام‌های بلندی در این راستا برداشتیم و کمتر از یک سال ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم.

جوکار با اشاره به اینکه اولویت‌های سپاه و بسیج در حوزه سازندگی است، افزود: سپاه و بسیج رسیدگی به محرومان را در صدر برنامه‌های خود می‌داند و بر اساس تفاهم‌نامه‌ها با کمترین آورده توسط محرومان این اقدامات را دنبال می‌کند.

جوکارعنوان کرد: تعمیر منازل محرومان و نیازمندان نیز از دیگر اقدامات بسیج است و بخش عمده‌ای از این اقدام در مواقع بروز بحران انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد حوزه اجتماعی را اولویت دیگر این نهاد بیان و عنوان کرد: حوزه اجتماعی نیز اولویت دیگر این نهاد است که با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها سعی کرده‌ایم در این مسیر کار‌های بزرگی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: شناسایی آسیب‌های اجتماعی، افتتاح خانه مهر در محلات، طرح کرامت، ایجاد شورای محلات از جمله اقدامات دیگر بسیج در حوزه اجتماعی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به افتتاح سه خانه مهر در یزد، اردکان و ابرکوه گفت: سه خانه مهر در دستور کار است و کار پژوهشی و احصا آسیب‌ها و مشاوره با حضور متخصصان نیز از دیگر اقداماتی است که انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز بر اساس بررسی آسیب‌های اجتماعی سعی کرده‌ایم با همکاری معاونت فرهنگی و همکاری پایگاه‌های بسیج برنامه‌های مختلفی را اجرا کنیم که در این راستا بیش از ۱۰۰ کارگاه خیاطی و قالیبافی در استان ایجاد کرده‌ایم که اشتغال و خدمت به خانواده به عنوان اهداف اصلی این طرح بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار