استاندار مرکزی در گردهمایی هنرمندان استان مرکزی؛

مجتمع اصحاب هنر و رسانه در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

استاندار مرکزی گفت: مجتمع اصحاب هنر و رسانه در استان مرکزی در چهار بخش به زودی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۶۳
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی پیش از ظهر امروز در گردهمایی هنرمندان استان مرکزی در فرهنگ‌سرای آیینه شهر اراک از راه‌اندازی مرکز اصحاب و رسانه استان مرکزی با عنوان «ماهور» خبر داد و گفت: این مرکز در چهار بخش به بهره‌برداری خواهد رسید، بخش اول مرکز اصحاب رسانه و هنر مربوط به آموزش اهالی هنر و رسانه، شناسایی استعدادها، تربیت و ارتقای این قشر با بهره‌گیری افراد مجرب است.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به تولید محتوا است که در این بخش همه شما می‌توانید یاری‌گر ما باشید و بخش سوم نیز مؤسسات و گروه‌های فن‌آور و نوآور در عرصه هنر و رسانه یا همان استارت‌آپ‌هایی که در این زمینه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

استاندار مرکزی با ابراز تاسف از غفلت انجام شده در حوزه اقتصاد فرهنگی گفت: اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی سال‌ها بود که مورد غفلت قرار گرفته بود ولی دولت سیزدهم که در بخش فرهنگی دغدغه‌ بسیاری دارد، موفق شد در رونق اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی گام‌های بلندی بردارد، اتفاقاتی که در حوزه سینما، موسیقی و کتاب با وجود موانع و محدودیت‌ها و اتفاقات تلخ سال گذشته، رونق فرهنگی تا حد زیادی در راستای اهداف خود در حرکت است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در این بخش استان مرکزی اولین استانی است که به پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور که در دانشگاه علم و فرهنگ تهران مستقر است؛ ملحق شده است.

وی ادامه داد: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی استان، پارک علم و فناوری استان با جهاد دانشگاهی کشور و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: همانگونه که استان مرکزی در صنایع متعارف و مرسوم به لحاظ تنوع رتبه اول و حجم تولید جزو استان‌های برتر کشور است امیدواریم بتوانیم در صنایع فرهنگی گام بلندی برداریم.

فرزاد مخلص‌الائمه با ابراز امیدواری از حمایت حوزه اقتصاد فرهنگی گفت: امید است با حمایت این بخش بتوانیم آن را رشد دهیم که حلقه مفقوده توسعه فرهنگ به ویژه در حوزه‌های هنری است.

وی با اشاره به بخش آخر مرکز اصحاب و رسانه استان گفت: بخش چهارم این مرکز که نقیصه آن در استان احساس می‌شود، ایجاد مرکز و مکانی برای اجتماع و گفت و گوی هنرمندان و اهالی رسانه است که مقرر شده تحت عنوان «نوش اندیش» راه‌اندازی شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به مقاومت مردم غزه اشاره و تصریح کرد: یکی از ابزارهای موفق که به جریان قدرتمند مقاومت، استوانه مقاومت و اسطوره مقاومت را در فلسطین کمک کرد، جریان هنری بود که به شکل‌های مختلف ارائه شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: شرایط خاصی است و دنیا بسیج شده و تلاش می‌کند تا با ابزارهای متعدد بهره‌گیری کند اما باید با ابزار رسانه و هنر بتوانیم این جریان را به نفع جبهه حق شکل دهیم.

وی در بخش دیگری به نقش هنرمندان در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، انتخابات پیش رو است که نه به دلیل موضوع انتخابات که مجلس است، بلکه جایگاه فرآیند سیاسی کشور و بین‌الملل، از اهیمت ویژه برخوردار است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با شکست سنگینی که جریان استکبار به ویژه جریان رسانه غرب در فتنه بی‌سابقه سال قبل متحمل شد، برای انتقام‌گیری در انتخابات همه آورده خود را برای مردمی که با فتنه همراهی نکردند، پای کار خواهد آورد لذا همه اقشار باید در کنار دولت باشند.

مخلص‌الائمه حضور حداکثری را راهکار شکست دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: برای شکست اهداف جریان استکبار، نیاز به مشارکت قدرتمند مردم در انتخابات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار