خبرهای داغ:
دکتر باقری‌فرد:

تأمین اعتبار ساخت دانشکده بهداشت از محل مولدسازی اقدامی بی‌نظیر است

همدان-معاون آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه تأمین اعتبار ساخت دانشکده بهداشت از محل مولدسازی اقدامی بی‌نظیر است، گفت: این اقدام در شرایط محدودیت اعتبارات با هدف توسعه آموزشی قابل تحسین است.
کد خبر: ۹۵۵۵۱۰۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در نشست با مدیران گروه‌های آموزشی و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشگاه‌های بزرگ و پیشتاز در حوزه آموزشی است، اظهار کرد: دانشگاه در طول سالیان از نظر تعداد رشته ارتقا داشته اما از نظر فیزیکی توسعه لازم فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه امروز از محل مولدسازی کلنگ دانشکده بهداشت بر زمین زده شد که در جایگاه خود اقدامی بی‌نظیر است، عنوان کرد: این اقدام در شرایط محدودیت بودجه و اعتبارات با هدف رشد و توسعه آموزشی در دانشگاه قابل تحسین است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بین‌المللی‌سازی در این دانشگاه رشد خوبی داشته اما توسعه آن نیز باید مورد توجه واقع شود زیرا این شهر در سطح بین‌الملل به واسطه دانشمندان خود از جمله بوعلی سینا شناخته شده‌تر است.

وی ادامه داد: نخبگان و اساتید مهمترین سرمایه‌های کشور هستند که باید از هر تلاشی برای حفظ و نگهداشت آنها بهره‌مند شویم و محدودیت‌هایی مثل سقف دریافتی یا مالیات که باعث کاهش انگیزه در آنها می‌شود‌ را چاره‌جویی کنیم.

باقری‌فرد از صدور کارت متحدالشکل برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال صندلی‌های فوق‌تخصصی وزارت بهداشت پر شد و برنامه‌ریزی‌هایی برای تقویت انگیزه اساتید و پزشکان در سطح وزارت بهداشت در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه در تمام کشور کمبودهایی در تخصص‌های اطفال، بیهوشی و عفونی وجود دارد، گفت: ضوابط آموزش باید پویا باشد به همین علت تلاش می‌کنیم سند توسعه متوازن نیروی انسانی تا سال ۱۴۰۸ بازبینی شود و محدودیت‌ها در رشته‌های اولویت‌دار کشور حذف شود.

*افتتاح و بهره‌برداری از ۴۱ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان بیش از ۱۲ هزار نفر پرسنل دارد و ۱۱ دانشکده با برخورداری از ۵۰۰ عضو هیأت علمی در ۱۴۵ رشته‌مقطع در این مجموعه فعال است و علاوه بر ۷هزار دانشجوی داخلی، تعلیم بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در این مجموعه صورت می‌گیرد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی تصریح کرد: افتتاح ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه از جمله مهمترین پروژه‌هایی است که در دو سال گذشته به افتتاح رسیده است همچنین افتتاح خوابگاه ریحانه۲ و راه‌اندازی فاز نخست مرکز جامع سرطان در این مجموعه با هدف توسعه زیرساخت‌ها و تقویت فضای خدمت‌رسانی صورت گرفته‌است

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته ۴۱ پروژه در سطح دانشگاه افتتاح شده و حدود ۱۰۰ پروژه نیز در دست اقدام قرار دارد که یکی از این پروژه‌ها بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان است که پروژه‌ای ملی و سانترال کودکان در منطقه غرب کشور خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در راستای تداوم روند احداث و راه‌اندازی مرکز جامع سرطان، ۶۵۰ میلیارد تومان از سفرهای ریاست جمهوری و معاون رییس جمهور به استان تأمین اعتبار صورت گرفته و روند ساخت این مجموعه که در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است با قوت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حوزه رفاهیات دانشجویی با بازسازی و توسعه سلف سرویس دانشگاه تقویت شده است خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه مرکزی و دانشکده بهداشت در گام نخست کلنگ‌زنی قرار دارند و اگر بتوانیم دانشکده توانبخشی جدید هم احداث شود توسعه ظرفیت‌ها در حد متناسب و معقولی در این دانشگاه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار