خبرهای داغ:

دل آرام مثل زینب

دل آرام مثل زینب
دختران و زنان تهرانی در مصلای امام خمینی گرد هم آمدند تا بگویند می خواهند الگویشان زنی باشد دل آرام و صبور همچون کوه، زنی به نام زینب.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۹۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- میلاد حضرت زینب سلام الله علیها عقیله بنی هاشم و اسوه صبر و استقامت بهانه‌ای شد تا دختران و زنان تهرانی عصر جمعه - ۲۶ آبان - برای بزرگداشت این بانوی صبور و حماسه آفرین گرد هم جمع شوند و جشنی با عنوان دل آرام برگزار کنند.

دختران و زنان تهرانی همراه کودکان و فرزندان خود آمده بودند تا بگویند می‌توان مادر بود و حماسه آفرید، زن بود و جهانی را مبهوت حماسه و استواری خود ساخت، مانند زنی که پرچمدار پیام عاشورا شد دختر علی و فاطمه و خواهر حسن و حسین(ع) زینب کبری. آنان خود را پرچمدار حمایت از زنان و دختران فلسطینی معرفی کردند؛ بانوانی که در غزه اوج حماسه و صبوری را به نمایش گذاشتند.

چهره حقیقی اسرائیل در جنگ اخیر بر جهانیان آشکار شد

در ابتدای این آیین حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه در جمع خانواده های حاضر در مصلا حاضر شد و به جنایت های رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و گفت: شاید تا امروز این حجم حمایت و همدلی از فلسطین در هیچ کجا از دنیا اتفاق نیفتاده بود و امروز در جای جای دنیا مردم خشمگینند، ناراحتند و نسبت به جنایات رژیم غاصب اسرائیل اعتراض دارند.

وی افزود: فجایعی که در غزه در حال وقوع است، نسل کشی است و جنگ نیست؛ صهیونیست ها این مردم و کودکان را می‌کشند و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند، امروز حمایت از فلسطین حرف مشترک ملت هایی است که با هم متفاوت هستند اما بر سر این سرزمین و ملت مظلوم آن متحد شده اند.

حجت الاسلام مرادی یادآورشد: این افراد شاید قبلاً طرفدار فلسطین نبودند اما با مشاهده جنایات رژیم سفاک اسرائیل تشخیص دادند، حقیقت برایشان آشکار شده است و امروز به طرفداران و حامیان فلسطین تبدیل شده‌اند.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهارکرد: در شرایط عادی این نسل کشی نژادپرستانه بسیار خشن را اگر می‌خواستید به دنیا بگویید شاید به آسانی نمی توانستید به لطف خدا امروز دیگر کسی نمی‌تواند از اسرائیل دفاع کند چون جنایتکار و سفاک بودن این رژیم برای همه عیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی کودکان را می‌کشند، وقتی بیمارستان بمباران می‌کنند و هیچ آتش بس و واسطه‌گری را نمی‌پذیرند، حمایت کنندگانشان را نیز از دست می‌دهند، دیگر کسی نمی‌گوید که به اسرائیل حمله می‌شود نه برای همه آشکار شده که اسرائیل به دیگران حمله می‌کند.

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: با این روشنگری که در جهان رخ داده، تحریف‌هایی که در گذشته از تاریخ شده بود، آنها هم تغییر می‌کند. امروز همه می‌بینند که این همه جمعیت در غزه زیر بار بمباران اسرائیل کشته می‌شوند مردم دنیا نگاه و به این جنایات فکر می‌کنند

وقتی زینب الگوی زنان فلسطینی است

در بخشی از این برنامه یکی از زنان فلسطینی با نام آلا حاضر شد و گفت: زنان کشورم سال‌هاست که با شرایط جنگی زندگی می‌کنند، آنان از کودکی می‌آموزند که باید در شرایط جنگی بزرگ شوند و فرزندانشان را تربیت کنند.

وی اعلام کرد: الگوی زنان فلسطینی بزرگ بانوی دشت کربلا حضرت زینب(س) است برای همین در برابر این میزان جنایتی که رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌دهد از خود صبوری و مقاومت نشان می‌دهند و چنین روحیه ای زیباست.

وقتی زینب پشتوانه ات باشد خواهر شهید می شوی

در بخش دیگری از این برنامه یکی از بانوان ژاپنی مقیم ایران با نام اوشینو خواهر شهید حاضر شد و اضافه کرد: پشتوانه من در زندگیم حضرت زینب سلام الله علیهاست زنی که با صبوری‌اش توانست همه جهان را مبهوت خود کند.

وی منشاء این میزان از صبر و استقامت حضرت زینب(س) را ولایت مداری آن بانو برشمرد و به استواری و صبوری که این روزها زنان فلسطینی از خود نشان می‌دهند اشاره کرد و گفت: بدون شک این صبوری الگو گرفته است بانوی دشت کربلاست.

این روزها مکتب زینبی نمود بیشتری دارد

مریم نقاشان که سال گذشته به نمایندگی از بانوان، در دیدار جمعی از بانوان با رهبر معظم انقلاب سخنرانی کرده بود، از دیگر سخنرانان این مراسم بود که اذعان کرد: این روزها با شجاعت و استقامتی که زنان فلسطینی از خود نشان دادند مکتب زینبی برای ما نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: حضرت زینب (س) بانوی صبر و ایستادگی هستند می‌توان خصلت ایشان را در زنانه فلسطینی در تحمل حجم انبوه درد و غم ناشی از حملات رژیم صهیونیستی مشاهده کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار