خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در آئین تکریم و معارفه معاونت های این اداره کل؛

تنها مسیر سعادت، ایستادن پای امام حاضر است/«مسوولیت ها» امانتی برای اجرای حق است

تنها مسیر سعادت، ایستادن پای امام حاضر است/«مسوولیت ها» امانتی برای اجرای حق است
حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: تنها راه رسیدن به سعادت و سرمنزل مقصود، ایستادن پای امام غایب از نظری است که حاضر در میان ماست.
کد خبر: ۹۵۵۳۹۲۱
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

 

قزوین_ به گزارش بسیج، آئین تکریم و معارفه معاونت های فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین و رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه استان قزوین با حضور حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در این مراسم با اشاره به نامه ای که امام علی(ع) در بحث احکام مسوولیت به اشعث بن قیس بیان فرموده، عنوان کرد: عملی که به تو سپرده شده طعمه نیست و به نیت شکار به آن ننگرید به درستی که این مسوولیتی که واگذار شده امانتی در اختیار شماست از جانب کسی که مافوق است و ما باید عمل کننده به این دستور باشیم. وقتی که مسوولیت از جانب کسی به شما امانت داده شد، شما نمی توانید در امور اجرایی با سلیقه خود عمل کنید بلکه فقط باید به آنچه به شما امانت داده شده عمل کنید.

وی گفت: این بیان مهم خطابی به همه ما مسوولین است. وقتی ظرفیت این مسوولیت به شما واگذار می شود در واقع خزانه دار اموالی می شوید که در ید ولی امر جامعه است تا زمانی که این امکان و امانت را به خدا بازگردانید. 

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه در حوزه اداری هیچ یک از ما مالک نیستیم و این مسوولیت سندی برای ما نیست بیان کرد: اگر امروز به زعم دیگران، اوقاف و امور خیریه استان توفیقاتی دارد نتیجه تلاش همه همکاران است و اگر دوستان منصفانه قضاوت کنند به این یقین می رسند که این توفیقات شخصی نبوده و در کنار تمام اختلاف سلیقه های است که می تواند وجود داشته باشد. لذا در کنارهم بودن و اتحاد، مسیری برای موفقیت های روزافزون است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه ضمن بااهمیت خواندن جهاد تبیین در بیان جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه بیان کرد: با توجه به شرایط امروز که بر جهان حاکم است باید در هر منبر و هر مراسم و هر جمعی این تبیین شکل بگیرد تا بدانیم در کجای عالم ایستاده ایم و آینده از آن کیست و تکلیف ما چیست.

وی گفت: آنچه خداوند عالم تنها راه بشریت برای رسیدن به سعادت در مسیر آیات و روایات و ارسال رسل و ائمه(ع) به عنوان راهبران جامعه به ما آموخته است و هر یک از ما به قدر بضاعت خود می توانیم از آن برداشت کنیم و بر آن بایستیم این است که تنها راه رسیدن به سعادت و سرمنزل مقصود ایستادن پای امام غایب از نظری است که حاضر در میان ماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، با اشاره به این اصل که اگر کسی در کربلا باقی بماند و به امام حاضر نرسد 

به تکلیف خود عمل نکرده عنوان کرد: امروز نیز ما اگر در مفهوم ظاهری در کربلا توقف نماییم و به امام حاضر زمان خود نرسیم، به سعادت نمی‌رسیم. برای ایستادن پای امام حاضر، نیاز به قیام فردی و همگانی است. کسی که در این مسیر قدم بردارد عاقبت به خیر است و کسی که لذائذ دنیا او را گرفتار کند بازنده است و از قطار مسیر حقیقت جدا می شود. 

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: امروز در دوره آخرالزمانی که حقایق عالم مختص خداوند واحد است، واقیعت های مختلف و زیبایی های جذابی وجود دارد که به ما راه دروغین و مسیر نادرست را به عنوان مسیر حق معرفی نماید. لذا باید با بصیرت و آگاهی در مسیر حق قدم برداریم. 

وی افزود: کسی که امروز برعلیه مقاومت و به نفع نسل کشی مردم مظلوم فلسطین و در حمایت از غاصبین عالم و خود فروختگان با خائنین نظام اسلامی، هم کلام می شود، این را بداند که نه به نظام اسلامی و نه به مقاومت و جریان حق، هیچ‌ ضربه ای نمی تواند وارد کند.

وی افزود: وعده خداوند و فرستادگانش، وعده صادق است و اگر کسی از این وعده و مسیر خروج یابد، دلخوش نباشد که در مقابل نظام اسلامی و مقاومت و حق، قد علم کرده، بلکه دچار حماقتی گشته که تیشه به ریشه خود می زند و بد به حال کسی که با مخالفت با ارزش های الهی خود را برنده میدان بداند.

گفتنی است در پایان این مراسم، حجت الاسلام میثم عباسپور به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام رضا نوروزی بعنوان رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، علی عظیمی بعنوان معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و حسین کارگر بعنوان رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه استان قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار