معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک:

اجازه نمی‌دهیم خللی در فرایند کاری گمرک بیله‌سوار ایجاد شود

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک کشور با بیان اینکه گمرک بیله‌سوار از نظر تجارت خارجی آمار قابل قبولی دارد، گفت: به هیچ عنوان نمی‌گذاریم خللی در بحث کاری و آمار تجارت خارجی‌ گمرک بیله‌سوار ایجاد شود.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۹۸
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

اجازه نمی‌دهیم خللی در فرایند کاری گمرک بیله‌سوار ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابوالفضل اکبرپور در نشست با فرماندار و مسئولان گمرک مرزی شهرستان بیله‌سوار مغان اظهار کرد: گمرک بیله‌سوار مغان با ۲۰۰ سال سابقه به عنوان یک گمرک ریشه‌‎دار، تاثیرات مهم و مشهودی در سطح شهرستانی ، استانی و ملی دارد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه ایجاد گمرک خداآفرین و تاثیرات آن بر گمرک بیله‌سوار گفت: ما به هیچ عنوان دنبال این نیستیم که یک جایی آباد و جای دیگری خراب شود. بیله‌سوار به توجه به مرزی بودن دارای ظرفیت‌ها و استعداد ذاتی برای تجارت است و همانطور که هه کشورها از مرزها استفاده می‌کنند ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ادامه داد: حقیقت این است که تصمیم درباره خداآفرین در مرکز کشور گرفته شده است و مرز خداآفرین از نظر مسائل سوق‌الجیشی، سیاسی و اقتصادی توجیهاتی دارد که موضوع آن در سطح ملی و وزیر مطرح و بررسی شده است.

اکبرپور با تاکید بر لزوم تلاش و اهتمام بیشتر کارکنان و دست‌اندرکاران استان برای رونق گمرک بیله‌سوار گفت: درست است که آمار تجارت خارجی در مرز بیله‌سوار بحث ترانزیت است ولی باید قابلیت‌ و ظرفیت‌های منطقه را هم ببینیم و از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع ایجاد گمرک خداآفرین هنوز نه به بار است و نه به دار و افتتاح آن زمان خواهد برد، بر لزوم رفع دغدغه مردم تاکید کرد و افزود: به هر حال مردم نگران هستند و تا زمانی که فرصت هست باید نگرانی‌ها را برطرف کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی با بیان اینکه کارکنان گمرک بیله‌سوار با حداقل امکانات و نیرو به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: ایثارگر و بسیجی واقعی همین مرزنشینان هستند که با چنگ و دندان مرزها را نگه داشته‌اند و در این شرایط ما باید خیلی بی‌ملاحظه باشیم که بخواهیم گمرک بیله‌سوار را تعطیل کنیم.

وی در عین حال خطاب به مدیر گمرک و مسئولان شهرستان بیله‌سوار گفت: اجازه ندهید گمرک از تب و تاب بیفتد. ما هم نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا رضایت مردم و مرزداران بیشتر شود.

اکبرپور همچنین با اشاره به دستگیری تعدادی از کارکنان گمرک بیله‌سوار، خواستار ارفاق قضایی و در نظر گرفتن توامان عدل و احسان در فرایند رسیدگی به پرونده این افراد شد و افزود: انتظار داریم در بررسی این پرونده‌ها با وسعت دید به مساله نگاه شود و شرایط به سمتی نرود که فعالیت گمرک دچار کندی شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همکاران ما در ۱۵۰ گمرک در سراسر کشور با کمترین نیرو و بیشترین ساعت کاری خدمات ارائه

می‌کنند، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌گذاریم خللی در بحث کاری و آمار تجارت خارجی‌ گمرک بیله‌سوار ایجاد شود.

اکبرپور با اشاره به افزایش آمارهای گمرک بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد: هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد تا رضایت مردم و مرزنشینان فراهم شود و مسئولان گمرکات استان نیز باید تلاش کنند.

بر اساس این گزارش معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید از گمرک بیله‌سوار گفت: گمرک بیله‌سوار از گمرکات بسیار سابقه‌دار و قدیمی کشور است و در تجارت خارجی آمار قابل قبولی دارد که آثارش هم در سطح شهرستان و هم استان مشهود است و در ترانزیت هم تاثیرات ملی دارد.

وی اضافه کرد: گمرک جمهوری اسلامی با حداقل امکانات بیشترین خدمات را در این مرز می‌دهد ، در عین حال اعتقاد داریم حق مردم خیلی بیشتر است و حجم تجارت خارجی باید بیشتر شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام دید و برنامه گمرک جمهوری اسلامی این است که این مرز در رویه‌های مختلف اعم از تشریفات قانونی کالا ، واردات و صادرات و ترانزیت فعال‌تر از قبل شود، گفت: گمرک بیله‌سوار در سطح شهرستان و استان تاثیرگذار است و همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند.

اکبرپور همچنین در خصوص تجهیز گمرک بیله‌سوار به دستگاه ایکس ری هم افزود: با توجه به تاکیدی که برای تامین دستگاه ایکس ری به‌ویژه دستگاه ایکس ری کامیونی از تولید کنندگان داخلی شده است ، گمرک جمهوری اسلامی مذاکراتی با تولیدکنندگان داخلی داشته و تعهدات ساخت دستگاه‌های مختلف را در گمرکات کشور داریم.

وی اضافه کرد: به محض تحویل از سوی تولید کننده حتما یکی از ۱۵ دستگاه در گمرک بیله‌سوار مستقر خواهد شد تا زمان ترخیص کالا و وسایل نقلیه در این مرز به حداقل برسد.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی امروز در نشستی با حضور مدیران شهرستان بیله‌سوار مسائل گمرک این شهرستان مرزی را بررسی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار