خبرهای داغ:

تسخیر لانه جاسوسی اقدامی قانونی بود

محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه: ۱۳ آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی به دلیل وقوع سه رویداد مهم یکی از اساسی‌ترین روزها در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۵۲۰۶۵
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-آیین گرامیداشت روز ۱۳ آبان صبح امروز با حضور پر شور دانش آموزان و مردم ولایت مدار شهرستان فیروزکوه از میدان امام خمینی (ره) به سمت میدان راه آهن این شهر برگزار شد.
همچنین در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه، فرماندار،امام جمعه، معاونین فرماندار، اعضای شورای تامین و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد، حیدری فرماندار فیروزکوه در خصوص وقایع ۱۳ آبان بیان کرد:
امروز آمریکایی‌ها اشاره می‌کنند مسئله ما با نظام جمهوری اسلامی از ۱۳ آبان‌ماه شروع شد. ولی همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در روزهای اخیر اشاره شد، مشکل ما با آمریکا از روزی شروع شد که در سال ۱۳۳۲ کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند.
وی گفت: تسخیر لانه جاسوسی به لحاظ قانونی اقدام درستی بود. سفارت آمریکا به جای امور کنسولی به دنبال اقدامات جاسوسی و ضدامنیتی علیه کشور ایران بود، این امر طبق بند چهار ماده دو شورای حقوق سازمان ملل نقض آشکار قانون سازمان ملل است.
حیدری ادامه داد: همچنین لانه جاسوسی و سفارت آمریکا ماده ۵۱ قانون سازمان ملل را نقض می‌کرد و به اذعان خود آن ها، اتفاقاتی را در کشور ما رقم می‌زد که منجر به جنگ داخلی در ایران می‌شد. این نیز جزو مصادیقی است که این اقدام را به لحاظ حقوقی بلامانع می‌گرداند.

ارسال نظرات