به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی:

یادواره ۴۸ شهید دانش آموز و فرهنگی شهرستان بهاباد برگزار شد

استاد حوزه و دانشگاه : شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آن‌ها در مدارس بین نسل جوان گسترش یابد.
کد خبر: ۹۵۵۰۹۵۶
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، درمراسمی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده یادواره ۴۸ شهید دانش آموز و فرهنگی بهاباد با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتتی اجتماعی فرماندار، مدیر آموزش وپرورش وفرمانده ناحیه مقاومت بسیج واقشار مختلف مردم وخانواده‌های معظم شهدا ء در جوار گلزار شهدا بهشت محمدی شهرستان بهاباد برگزار شد.
استاد حوزه ودانشگاه در این مراسم با گرامی داشت یاد وخاطره ۴۸ شهید دانش آموز شهرستان بهاباد و ۳۶ هزار شهید دانش آموز سراسر کشور و شهدای هشت سال دفاع مقدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین به مقام و منزلت شهادت در اسلام اشاره کرد و از شهدای دانش‌آموز بعنوان انسان‌های متعالی یاد کرد و افزود: شهدای دانش آموز با سن کم، اما با آگاهی و از جان گذشتگی راهی جبهه‌ها شدند.
حجت الاسلام علی کارگر تصریح کرد: شهدا در وصیت نامه‌های خود همواره بر پشتیبانی از ولایت فقیه و رعایت حجاب تاکید داشتند که امروز هم دشمن این دو موضوع را هدف قرار دادند.
وی اضافه نمود: شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آن‌ها در مدارس بین نسل جوان گسترش یابد.
این استاد حوزه وددانشگاه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف و نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسایل آموزشی، فرهنگ سازی اهداف شهیدان درمیان دانش آموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام کارگردرادامه برادامه راه شهیدان تاکید کرد و افزود: ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کردیم و نگذاشتیم پای دشمن به کشور باز شود و امروزه هم دانش آموزان ما همانند شهدای دانش آموز آرمان‌های آن‌ها را ادامه می‌دهند.
درادامه این مراسم مدیر آموزش وپرورش بهاباد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ۴۸ شهید دانش آموز شهرستان و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور ویاد وخاطره امام شهیدان اظهارداشت: یادواره شهدای دانش آموز معرفت شهدا، ایمان و اخلاص شهدا، امیدبه آینده و ولایت مداری شهدا را یاداوری می‌کند و شهید فهمیده با ایمان، ولایت مداری و امید به آینده نارنجک به خود بست و با آن قلب کوچک خود زیر تانک رفت و تانک دشمن را منهدم کرد.
علیرضا قطب الدینی با بیان اینکه یک پنجم شهدای کشور از قشر دانش‌آموز و فرهنگیان هستند ادامه داد: حضور ۳۰۰ هزار شهید که یک پنجم شهدای کشور از قشر دانش‌آموز و فرهنگی هستند، درس و عبرتی برای ما دارد که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و دانش‌آموزی است.
وی بر خواندن کتابهائی که در باره شهدای دفاع مقدس نگارش شده تاکید کردوازدانش آموزان خواست تا با مطالعه کتاب‌های شهدای دفاع مقدس آن‌ها را به عنوان الگوی خود در تمام زندگی قرار دهند.
قطب الدینی در پایان از حضور فرماندار وسایر مسئولین و اقشار مختلف مرددم که در این یادواره حضور داشتند قدردانی کرد.
اجرای سرود، دکلمه، روایت گری و مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت وطهار کربلائی هادی منصوری نژاد ازددیگر برنامه‌های این مراسم بود.
شهرستان بهاباد دردوران دفاع مقدس ۱۵۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده که از این تعداد ۴۸ شهید دانش آموز می باشند.
این مراسم با همکاری حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید رفیعیان و اداره آموزش وپرورش شهرستان بهاباد در کنار گلزارشهدای شهرستان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار