مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

بیشترین مصرف گاز در بخش صنعت بوده است

زنجان - مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز در بخش صنعت بوده است گفت: در نیمه نخست سال‌جاری یک هزار و 639 میلیون مترمکب گاز طبیعی توسط مشترکین در استان زنجان مصرف شده است.
کد خبر: ۹۵۵۰۳۹۷
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

 

بیشترین مصرف گاز در بخش صنعت بوده استبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، رحیم سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷۲ هزار و ۷۸۰ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: مشترکین زنجانی فقط در شهریور ماه سال جاری، مصرف ۲۶۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی که بیشترین مصرف آن در بخش صنعتی است را به ثبت رسانده‌اند.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و برودت هوا در استان زنجان و افزایش میزان مصرف گاز طبیعی، افزود: صرفه‌جویی در مصرف گاز، باعث پایداری دائمی شبکه گاز استان و نیز سایر مناطق کشور و برخورداری همه هموطنان از نعمت گاز در فصل سرد سال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه الگوی مصرف گاز طبیعی توسط ۶۰ درصد مشترکین رعایت می‌شود، تاکید کرد و گفت: مشترکین زنجانی در کنار رعایت اصول ایمنی بر مصرف بهینه گاز نیز توجه و مدیریت لازم را داشته باشند تا همه مردم از نعمت گرما بخش گاز در فصول سرد سال بهره‌مند شوند.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به تاثیر مصرف بهینه و کاهش یک درصدی مصرف مشترکین در تامین شبکه گاز پایدار در کشور خاطر نشان کرد: کاهش یک درجه‌ای دمای محیط و استفاده از لباس‌های گرم، استفاده از پرده ضخیم و پنجره‌های دو جداره؛ حتی کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می‌تواند رقم بالایی از صرفه جویی را به همراه داشته باشد.

وی دمای ایده آل برای محیط را ۱۸ تا ۲۱ درجه اعلام کرد و افزود: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند با رعایت دمای مناسب محیط منزل و کار خود تا حد زیادی از وقوع قطعی گاز طبیعی در کشور جلوگیری کنند.

ارسال نظرات