خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

طرح انتقال آب به همدان ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان-استاندار همدان  با تاکید بر اینکه امروز در تامین و انتقال آب شرب مشکلی نداریم، گفت: طرح انتقال آب به همدان ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۲۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جریان بازدید از طرح آبرسانی به شهر همدان از سد تالوار و تصفیه‌خانه شیخی‌جان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از سدتالوار، ایستگاه شماره ۱، ۲ و ۳ و مجموعه تصفیه‌خانه شیخی‌جان بازدید صورت گرفت که در ایستگاه شماره ۱ پمپ‌ها، خطوط انتقال برق، دکل‌ها، سیم‌کشی‌ها و تابلو‌های برق تکمیل و سوئیچ‌های انتقال برق نیز نصب شده است و از روز‌های گذشته در مرحله آزمایش و اقدام برای بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قدرت انتقال آب در این ایستگاه از سد تالوار به همدان یک هزار و ۸۰۰ لیتر برثانیه است، گفت: البته در قبل آب را با قدرت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه انتقال می‌داد، اما با نصب و راه‌اندازی تجهیزات، امکانات و اتصالات برقی، شبکه برقی و... قدرت انتقال افزایش یافت.

استاندار همدان  اضافه کرد: مراحل فنی تست و آزمایش خط و دیگر مراحل باید انجام شود که انتقال آب از خط از ۱۲۰۰ لیتر شروع و به تدریج به ۱۸۰۰ لیتر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در صورت انتقال ۸۰۰ تا یک هزار لیتر آب در ثانیه می‌تواند میزان مصرف آب همدان تامین شود، تصریح کرد: با این وجود میزان انتقال آب را به حداکثر ظرفیت خود یعنی یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه خواهیم رساند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در تصفیه‌خانه شیخی جان سه زلال ساز راه‌اندازی شده است، گفت: این زلال‌ساز‌ها هم اکنون فعال هستند و قدرت زلال‌سازی آب به میزان ۸۰۰ تا یک هزار لیتر آب در ثانیه را دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در تامین و انتقال آب شرب مشکلی نداریم، اظهار کرد: طرح انتقال آب به همدان ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ از سال گذشته تاکنون تلاش بسیاری شده تا امروز به چنین نقطه‌ای برسیم ضمن اینکه محوطه‌سازی، دسترسی معابر و نمای ساختمان هنوز تکمیل نشده که به تدریج با تزریق اعتباری که وزرات نیرو خواهد داشت انجام می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه تسریع در موضوع انتقال آب به همدان از تاکیدات رئیس جمهور بود، گفت: این موضوع در پایان شهریور ماه سال گذشته به سرانجام رسید که تکمیل ظرفیت و ساخت تصفیه خانه هم اجرایی و امروز به مرحله انتقال آب از خط به ۱۸۰۰ لیتر رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای افتتاح پروژه، رئیس جمهور درهمدان حضور خواهد داشت؟ عنوان کرد: نظر رییس جمهور بر این است که نباید هیچ اقدام، فعالیت و خدمتی تعطیل و بهره‌برداری از آن منوط به حضور وی شود بنابراین بهره‌برداری از این طرح از سال گذشته آغاز شده و در تلاش هستیم این طرح با حضور مسئولین ملی به طور رسمی افتتاح شود.

قاسمی فرزاد هزینه‌کرد انتقال آب از سد تالوار به همدان را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان به طول ۱۰۶ کیلومتر هزینه شده است و ۳۰۰ میلیارد دیگر برای محوطه‌سازی و.. نیاز است که در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت نیرو، این اقدامات انجام خواهد شد.

وی به موضوع سلامت آب انتقالی از سد تالوار به همدان اشاره و خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای پروژه دانشکاه علوم پزشکی سلامت آب را مورد آزمایش‌های پرتکرار قرار داده و و این امر همچنان انجام می‌شود و علاوه بر این از تمام مخازن آب شهر نمونه‌گیری انجام می‌شود، آزمایشگاه مستقر در شرکت آب و فاضلاب نیز نسبت به آزمایش آب اقدام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار