استاندار: نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت رسالت اصلی مسئولان استان اردبیل است

استاندار اردبیل گفت:نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اردبیل رسالت اصلی مسئولان است و باید به‌صورت جهادی زمینه تکمیل زیرساخت‌ها را فراهم آوریم.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۱۳
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

استاندار: نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت رسالت اصلی مسئولان استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز جمعه سیدحامد عاملی در جلسه شورای اداری استان در استانداری اردبیل با اشاره به جنایات رژیم صهیونستی در فلسطین و غزه اظهار کرد: خدا در قرآن فرموده است خودتان را تقویت کنید تا دشمنان وحشت کنند و امروز باید بدانیم که دشمنان بشریت تا عمق وجودشان لبریز از کینه و نفرت هستند و به جز خود، کس دیگری را قبول ندارند و به راحتی به کودک‌کشی دست می‌زنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه محور مقاومت پیشتاز و در حال تقویت است و پرتوان‌تر از قبل عمل می‌کند و در گذشته اگر با سنگ مبارزه می‌کردند امروز مسلح شده‌اند و دنیا می‌داند محور مقاومت، مضمحل شدنی نیست و در یمن، لبنان و عراق و تا کنار گوش دشمن تقویت شده است و پیام مهم انقلاب اسلامی یعنی راهکاری جز مقاومت در برابر دشمنان نیست، به گوش ملت‌های آزاده رسیده است.

نهضت تکمیل زنجیره‌های خدمت پیگیری می‌شود

استاندار اردبیل فرصت خدمتگزاری به مردم را مغتنم دانست و گفت: برای به دست آمدن این فرصت‌ها هزینه‌ها و شهدای بزرگی تقدیم شده است و امروز عزت مردم به تلاش‌های ما مسئولان بستگی دارد و نباید با نگاه کارمندی به مسئولیت‌ها نگریسته شود بلکه باید مردم، محور اقدامات و خدمات باشند و بعد از گذشت ۲ سال از استقرار دولت سیزدهم باید عملکردها را به خوبی ارزیابی کنیم.

وی ظرفیت استان برای توسعه را بالا اعلام کرد و افزود: باید زنجیره‌های توسعه استان در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، صنایع، خدمات، کشاورزی و فرهنگی و تربیتی با دقت پیگیری و به هم متصل شوند و توسعه استان اردبیل رسالت اصلی ما مدیران است و در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده است.

عاملی توسعه راه‌ها، در حال اجرا یا تکمیل بودن ۱۰ پست برق و نیروگاه، آغاز خط دوم انتقال گاز به استان با سه هزار میلیارد تومان اعتبار، هزینه شدن ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال قبل برای راه‌آهن و رفع شدن مشکلات نقاط گلوگاهی آن را از اقدامات مهم در حوزه زیرساخت‌های استان پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم اعلام کرد.

وی همچنین تکمیل زنجیره‌های تولید ثروت در بخش اقتصاد را مهم دانست و گفت: در حوزه کشاورزی باید محصولات تولیدی به یک میلیون تن افزایش یابد و ۵۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و رونق بخش کشاورزی استان تامین شده است و لازم است کشت گلخانه‌ای در استان به ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل به وجود بیش از ۳۵۰ میلیون تن ذخایر در معدن مس مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: در صنایع سلولوزی و نساجی و سایر صنایع استان کارهای بزرگی انجام شده و با تکمیل زنجیره خدمت و تولید در بخش صنعت امکان اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر و افزایش ارزش افزوده و درآمدها وجود دارد.

استاندار در حوزه گردشگری بر پیگیری احداث دهکده‌ها و شهرک‌های گردشگری در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: این کارها برای افزایش خدمات گردشگری و درآمدزایی ضرورت دارد و البته به هیچ عنوان نباید صنعتی در استان پا بگیرد که مشکلات زیست محیطی داشته باشد و خوشبختانه چنین موردی در استان نداریم.

عاملی حوزه فرهنگی و تربیتی را مهم توصیف کرد و ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار کلاس برای رسیدن به شرایط مناسب آموزش در استان نیاز داریم و اگر تامین نشود ، مدارس دو یا سه نوبته خواهیم داشت و عدالت آموزشی و ایجاد امکانات در مناطق محروم و برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده را از متولیان امر خواستار شده‌ایم.

وی گفت: در ۲ سال باقیمانده از فرصت دولت سیزدهم باید بیشتر کار کنیم و در این راستا هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست و مدیران استان و شهرستان‌ها از ظرفیت ائمه جمعه و تشکل‌های مردمی برای تحقق برنامه‌ها استفاده کنند و در سطح استان از صاحبان ایده و فکر در مسیر توسعه و آبادانی استان استقبال می‌کنیم.

نقش محوری نمایندگان مجلس، در افکار عمومی تبیین شود

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما مدیران، امانتدار آرای مردم هستیم ، گفت: در حفظ امانت‌ها از کوچک‌ترین قصوری به عنوان استفاده از امکانات و فرصت‌های دولتی نخواهیم گذشت و همه باید برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنیم و اینکه ۸۵ درصد اعتبارات استان از ناحیه منابع ملی تامین می‌شود و نمایندگان در تامین آن نقش پررنگی دارند باید به افکار عمومی تبیین شود تا مردم بیشتر در آرا خود دقت کنند.

عاملی گفت: یک نماینده مجلس می‌تواند در تصمیمات کلان که برای استان موثر است تاثیرگذار باشد و اینکه وضعیت سلامت در استان اردبیل، پاسخگوی مردم نیست به کم‌توجهی‌های گذشته در تامین اعتبارات کلان برمی‌گردد که می‌توانست با پیگیری نمایندگان وقت محقق شود از این‌رو مشارکت مردم در انتخابات، می‌تواند در توسعه استان موثر باشد.

استاندار اردبیل از سازمان بازرسی استان خواست به نارضایتی‌های احتمالی مردم از دستگاه‌های اداری وارد شود و هر دستگاهی که عامل نارضایتی مردم باشد از ناحیه سازمان بازرسی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی همچنین با اعلام اینکه ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل مولدسازی‌ها احصا شده است، از دستگاه‌های اداری خواست مجوزهای لازم برای هزینه‌کرد منابع مولدسازی‌ها را اخذ کنند تا برای برنامه‌های توسعه استان در سال آینده هزینه شود.

افزایش سه و نیم برابری داوطلبان نشانه ورود نخبگان به انتخابات است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: ۸۹۴ نفر در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند که افزایش سه و نیم برابری نسبت به دوره‌های گذشته نشانگر ورود نخبگان و شایستگان به عرصه انتخابات و علاقه‌مندی بیشتر مردم به مشارکت در این امر خطیر است.

رضا قاسمیان افزود: ۹ درصد ثبت‌نام کنندگان را زنان و ۹۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و هیات‌های اجرایی در استان تشکیل یافته و ۴۹۶ نفر به عنوان معتمد انتخاب شده و ۹۹ درصد آنها از ناحیه مردم مورد استقبال و اعتماد قرار گرفته‌اند.

معاون استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌ها خواست نارضایتی‌ها و مطالبات مردم را با دقت بررسی و پیگیری کنند و به مراجعه‌کنندگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی بهای بیشتری قائل شوند و از سوگیری و استفاده از فرصت‌های دولتی در انتخابات اجتناب کنند.

وی ادامه داد: مدیران حق دارند تا هفتم خرداد ماه با نمایندگان استان ارتباط کاری داشته باشند اما نباید اتفاقی بیفتد که از منظر افکار عمومی برداشت دیگری شود و همچنین مدیران باید برنامه‌های خود را به قرارگاه جهاد تبیین استان ارائه کنند.

قاسمیان اظهار کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین عملکردها و امیدبخش بودن برای جامعه، هر مدیر وظیفه دارد یک یا ۲ خبر امیدبخش حائز عملکرد موفق را به مردم برساند و این موضوع حتی می‌تواند یک تکلیف دینی نیز تلقی شود.

اعتبارات آب و فاضلاب در دولت سیزدهم پنج برابر شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در ۲ سال اخیر استقرار دولت سیزدهم یک هزار و ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب استان تامین و هزینه شده است و این رقم در ۲ سال آخر دولت قبلی ۲۰۱ میلیارد تومان بوده که در دولت فعلی پنج برابر شده و شمار روستاهای تحت پوشش از ۱۱۶ به ۹۹۷ روستا رسیده است.

علیرضا نعمت سلطانی در حال احداث بودن ۱۱ مجتمع آبرسانی، اجرا شدن ۹۳ کیلومتر شبکه و ارائه انشعاب فاضلاب به ۳۲۰ واحد مسکن مهر را از عملکردهای شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل برشمرد و افزود: از ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در دستور کار، ۷۰ کیلومتر کار شده و فروش پساب که در دولت قبل در اردبیل انجام نمی‌شد به ۱۱ درصد رسیده است و تا پایان دولت سیزدهم نیز ارتقای تصفیه‌خانه آب شهر گرمی و تکمیل خط انتقال آب هشجین در دستور کار است.

۸۰ درصد مشکلات ابنیه فنی خسارت‌دیده در سیلاب رفع شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه، عملکرد ۲ سال اخیر حوزه خود در دولت سیزدهم با ۲ سال دولت قبل را مقایسه کرد و گفت: سطح روکش آسفالت از ۱۲۵ کیلومتر در دولت قبل به ۴۵۳ کیلومتر در دولت سیزدهم، مقدار آسفالت از ۵۲ کیلومتر به ۲۳۲ کیلومتر، رفع نقاط حادثه‌ساز از ۱۰ به ۱۹ نقطه و روشنایی جاده‌ها از پنج و نیم کیلومتر به ۴۱ کیلومتر افزایش یافته است.

کلیم‌الله وثوقی افزود: تردد مسافر ۱۵ درصد ، واردات از گمرک بیله‌سوار ۲۳ درصد و صادرات از آن ۲۲ درصد رشد داشته است و ۸۰ درصد مشکلات ابنیه فنی که در سیلاب‌های امسال خسارت دیده بود، رفع شده است و برای ادامه خدمت به مردم، آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار با ۲۸۰ کیلومتر امتداد و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و تامین ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات را در دستور کار داریم.

برنامه ریزی برای بهره برداری از معدن مس مشگین شهر

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه از تلاش و برنامه‌ریزی برای آغاز بهره‌برداری از معدن مس مشگین‌شهر تا پایان سال جاری با ذخایر قابل توجه ذخایر خبر داد.

شهرام محمدی تعیین تکلیف چهار سد رها شده از دولت قبل، اجرای ۱۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برق، بهسازی و تعریض راه مشگین‌شهر به قینرجه برای دسترسی به روستاها و ۱۲ مرکز آبگرم با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار، در حال اجرا بودن آبرسانی به ۳۸ روستا، اجرای ۷۰ کیلومتر روکش آسفالت با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در حال اجرا بودن گازرسانی به ۱۲ روستا را از کارها انجام شده و در حال تکمیل در مشگین‌شهر اعلام کرد.

در این جلسه از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.

ارسال نظرات