کارشناس ارشد روانشناسی :

افسردگی یک بیماری قابل پیشگیری و درمان است

کارشناس‌‌ارشد روانشناسی و روانشناس شهرستان ملارد همزمان با فرارسیدن هفته سلامت و روان عنوان کرد: افسردگی یک بیماری قابل پیشگیری و درمان است.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۲۵
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مهدیه مرادی کارشناس ارشد روانشناسی و  روانشناس شهرستان ملارد در جمع بانوان در  پایگاه زکیه  گفت: فکر کردن به مرگ و خودکشی یکی از علائم خطرناک افسردگی است  زیرا اینگونه افراد تصور می‌کنند که خودکشی بهترین راه برای فرار از مشکلات زندگی است.

وی افزود: افسردگی نشانه‌های متعددی دارد که میتوان به ناامیدی، غمگینی، کاهش اعتماد به نفس، کاهش‌ خواب و اشتها، گوشه‌گیری، اختلال در کارهای روزمره اشاره کرد.

این مشاور و روانشناس خاطرنشان کرد: افسردگی و خودکشی رابطه‌ تنگاتنگی باهم دارند و اکثرا افسردگی شدید خودکشی را به دنبال می‌آورد.

مهدیه مرادی در ادامه افزود:افسردگی و خودکشی علل مختلفی از جمله اجتماعی، اعتقادات مذهبی، شرایط زیست محیطی، دارد .که با گذشت زمان این اختلال در نوجوان و جوانان افزوده میشود.

مرادی  تصریح کرد: انسان‌هایی که  افکار ناامیدکننده ای دارند، از زندگی مدام شکایت میکنند و آرزوی مرگ دارند،  بهترین شیوه های درمان مقابله با افسردگی و خودکشی روان درمانی فردی، گروه درمانی، درمان دارویی، مشاوره و راهنمایی، ایجاد روحیه مذهبی و اعتقادی، مداخله خانوادگی، و در وضعیت شدید بستری کردن شخص در بیمارستان و استفاده از داروهای روانپزشکی است.

وی بیان کرد: بیمار افسرده ممکن است قادر به انجام کارهای  روزمره خود نباشد، این حالات وی را نباید تنبلی محسوب کرد یا بخاطر آن فرد را مورد سرزنش قرار داد.

مهدیه مرادی ضمن تاکید بر اهمیت افسردگی و رابطه تنگاتنگ آن با خودکشی افزود: مهم ترین توصیه به افراد پیشگیری است اگر چنانچه فردی دچار این اختلال شد سریعا با یک روانشناس مشورت کرده و مراحل درمان را شروع کند و بداند که مراجعه به روانشناس یا روانپزشک هیچ شرمساری برای او به دنبال نخواهد داشت و خانواده نیز می‌تواند کمک بسیاری به این فرد انجام دهند

 

خبرنگار: نگین‌حاجی‌حسین‌‌‌

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار