مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان :

بهره‌مندی۱۲۳ خانوار روستایی شهرستان ابهر از اینترنت

زنجان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: ۱۲۳ خانوار در شهرستان ابهر در سه روستای( توده بین، قره آقاج، و گلی) به نسل چهارم اینترنت متصل شدند.
کد خبر: ۹۵۴۷۳۳۱
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

بهره‌مندی۱۲۳ خانوار روستایی شهرستان ابهر از اینترنت

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حامد سرایی با اشاره به سنجش وضعیت پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی اظهار داشت: سه روستای توده بین با ۵۸ خانوار، قره آقاج با ۳۶ خانوار، و گلی با ۲۹ خانوار جمعیت واقع در بخش مرکزی شهرستان ابهر در استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ۴G تلفن همراه متصل شدند.

وی افزود: در این سنجش وضعیت، علاوه بر ارزیابی کیفی وضعیت ارتباطات و اینترنت در روستا‌های توده بین، قره آقاج، و گلی، با تعدادی از اهالی این روستا‌ها ارتباط تصویری برقرار شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: علیرغم توسعه قابل توجه در ارتباطات روستایی طی چهار سال گذشته، با این حال تعدادی از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد ارتباطات و اینترنت هستند، از این رو اولویت این اداره کل در بهره مندی اهالی این روستا‌ها از اینترنت است.

وی بیان کرد: برای راه اندازی دسترسی 4Gدر روستا‌های مذکور جمعاً مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است که جهت اجرا به شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) واگذار شده است.

ارسال نظرات