خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان دامغان مطرح کرد:

تولید ۴۲۰۰۰ تن پسته تازه و ۷ هزار تن پسته خشک در دامغان طی سالجاری

فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به تولید ۴۲۰۰۰ تن پسته تازه و ۷ هزار تن پسته خشک در دامغان طی سالجاری، گفت: پسته مرغوب دامغان مزیت اقتصادی بزرگی برای کشاورزی استان و شهرستان است.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۶۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، مهدی بندر آبادی در آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان که با حضور برومندی و خیام نکویی معاونین وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران کل و مدیران دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران، محققان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در تالار مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهارداشت: در همه عرصه ها و میدانهای پیش و پس از پیروزی انقلاب مردم ولایت‌مدار دیار هفت هزار ساله دامغان به اذعان تاریخ همواره درخشیده اند و جشنواره پسته بهانه ای نیکو برای معرفی گوشه ای از ظرفیت‌های این شهرستان است.

فرماندار شهرستان دامغان باغداری را از مزیت های مهم بخش کشاورزی این شهرستان عنوان و افزود: ۲۴ هزار هکتار مجموع اراضی کشاورزی شهرستان دامغان است که ۲۰ هزار هکتار از آن به باغداری اختصاص یافته و ۱۷ هزار هکتار آن باغات پسته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۲۰۰۰ تن پسته تر و هفت هزار تن پسته خشک در شهرستان دامغان تولید شده که نشانگر جایگاه مهم این محصول در اقتصاد استان و کشور است.

فرماندار دامغان تصریح کرد : اما متاسفانه اثرات اقتصادی این محصول ارزشمند در شهرستان ملموس نیست و از این رو ما در مجموعه شهرستان از طرح ها و ایده ها در این زمینه استقبال می کنیم.

بندرآبادی افزود: این جشنواره سبب شده در فرایند فرآوری و عرضه پسته گامهای خوبی در سطح شهرستان دامغان برداشته شود و در این دوره به ویژه همایش‌های علمی و سرمایه گذاری جشنواره به دنبال تکمیل این تحول در فرآیند عرضه صحیح و شایسته پسته مرغوب و مغذی دامغان است.

گفتنی است، دهمین جشنواره ملی پسته ایران دامغان از صبح امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در تالار مرکز همایش های بین المللی دانشگاه دامغان کار خود را آغاز کرده است و تا جمعه 21 مهرماه با برنامه های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی، ورزشی، گردشگری و فرهنگی و نمایشگاه جانبی این جشنواره، پذیرای عموم علاقمندان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار