امام جمعه اردبیل:

استکبار جهانی به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر اعتقاد ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استکبار جهانی اعتقادی به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر ندارد و خلف وعده و عدم التزام به توافقات از صفات بارز کشورهای مستکبر است.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۴۷
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

استکبار جهانی به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر اعتقاد ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز چهارشنبه در همایش دانشجویی "باخت بزرگ در قمار سازش" در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: قدرت‌های اهریمنی هیچ اعتقادی به خدا ندارند و آمریکا به هیچ عنوان قائل به دموکراسی و حاکمیت ملی نیست.

 

وی افزود: آمریکا مشروعیت دولت‌ها را در سوگیری بین‌المللی می‌داند و به صندوق رای اعتنا نمی‌کند و سیاست‌مداران این کشور بسیاری از دولت‌هایی را که با رای مردم روی کار آمده‌اند، به علت همسو نبودن با خودشان، به نابودی کشانده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: آمریکا طی سال‌های اخیر به نام دموکراسی وارد عراق شد و بیش از ۵۰ دانشمند آمریکایی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که دخالت نظامی با دموکراسی منافاتی ندارد.

 

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه بزرگترین افتخار پیامبر اکرم (ص) این است که با استفاده از اصول آرمانی، یک خانواده واحد جهاتی تشکیل داده است، گفت: منشور جنگ پیامبر اکرم(ص) تدوین شده و از بسیج دانشجویی انتظار می‌رود نسبت به انتشار آن اقدام کند.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در این همایش گفت: تشکیل حکومت بزرگ جهانی توسط بسیج دانشجویی، رسالت این قشر طبق فرمان امام (ره) است و ما امروز به یک حرکت همه‌جانبه تحول‌آفرین و تمدن‌ساز و مواجهه هوشمندانه و مدبرانه با برنامه‌های دشمن نیاز داریم.

 

حجت‌الاسلام محمد علمداری فر افزود: باید به دانشجو میدان داده شود تا خودش تصمیم گرفته و اجرا کند و در ۶ ماه گذشته حدود ۲۳۰ دانشجو در اجرای برنامه‌های بسیج دانشجویی استان نقش مستقیم داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام محمد علمداری فر افزود: باید به دانشجو میدان داده شود تا خودش تصمیم گرفته و اجرا کند و در ۶ ماه گذشته حدود ۲۳۰ دانشجو در اجرای برنامه‌های بسیج دانشجویی استان نقش مستقیم داشته‌اند.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل ادامه داد: بچه‌های بسیج دانشجویی در اغتشاشات سال گذشته به‌رغم مشاهده تهمت‌های ناروا و تهدید، سینه سپر کرده و در میدان حاضر بودند.

 

وی با اشاره به برگزاری پرشور برنامه‌های بسیج دانشجویی استان اعم از راهیان نور، اردوهای جهادی، جشنواره‌های مالک اشتر و طلایه‌داران و اجلاسیه دانشجویی کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، همکاری دانشگاه محقق اردبیلی در اجرای برنامه‌ها و میزبانی از آنها را مطلوب عنوان کرد و گفت: بسیج دانشجویی اردبیل سرزنده‌تر از گذشته در مسیر پرامید حل مشکلات نظام و امیدآفرینی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب گام برخواهد داشت.

 

شعرخوانی ولی الله کلامی زنجانی، تجلیل از این شاعر و فعالان بسیج دانشجویی استان اردبیل از دیگر بخش‌های این همایش بود.

 

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

 

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار