خبرهای داغ:
باقرزاده:

دانش‌آموزان امروز در خط شهدا هستند/هدف دشمنان بی‌توجه کردن دانش‌آموزان به درس و پیشرفت کشور است

همدان-معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان امروز در خط شهدا بوده و به همین علت مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرند؛ هدف دشمنان این است که دانش‌آموزان را نسبت به درس و پیشرفت کشور بی‌توجه کنند.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۶۸
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

دانش‌آموزان امروز در خط شهدا هستند/هدف دشمنان بی‌توجه کردن دانش‌آموزان به درس و پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اصغر باقرزاده در یادواره یک هزار و ۳۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز آموزش و پرورش استان همدان که در راستای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان همواره به راه و مرام شهدا علاقه‌مند بوده‌اند و با ایمان راسخ پیرو این عزیزان آسمانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان کشور راه شهدا را ادامه می‌دهند، افزود: امروز با اجرای برنامه‌های خوب در یادواره یک هزار و ۳۰۰ معلم و دانش‌آموز شهید، استان همدان توانمندی خود را نشان داده و با اجرای آن‌ها ثابت کردند می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند و در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثرتری داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ایجاد ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی پنج برنامه وزارت آموزش و پرورش برای رشد دانش‌آموزان و رسیدن آن‌ها به موفقیت‌های بزرگ است.

وی خطاب به ۴ هزار دانش‌آموز دختر حاضر در سالن شهید سلیمانی همدان عنوان کرد: دانش‌آموزان امروز در خط شهدا بوده و به همین علت مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرند؛ هدف دشمنان این است که دانش‌آموزان را نسبت به درس و پیشرفت کشور بی‌توجه کنند، اما موفق نمی‌شوند.

*همدان جزو طلایه‌داران ایثار و شهادت در کشور است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: همدان با یک هزار و ۷۶ دانش‌آموز شهید، ۲۰۷ شهید از جامعه معلمان، صد‌ها رزمنده، صد‌ها جانباز و آزاده و بیش از ۷۰ شهید شاخص و ۱۱ معلم شهیده جزو طلایه‌داران ایثار و شهادت در کشور است.

رضا زارعی با بیان اینکه عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان گلگون کفنی است که جان خود را در راه و بزرگی و استقلال ایران و اسلام عزیز فدا کردند، افزود: معلمان و دانش‌آموزان ایران اسلامی به ویژه استان همدان نقشی بزرگ و ویژه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دبیرستان‌های استان کانون اعزام رزمندگان دانش‌آموز به جبهه‌ها بودند گفت: خیزش عظیم دانش‌آموزی در ۳۰ مهر ۱۳۵۷ همدان آغاز راهی درخشان بود ضمن اینکه نقش پشتیبانی و کمک مالی به جبهه‌ها و اعزام ده‌ها هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی خود حماسه بزرگی است که کمتر دیده و از آن سخن گفته شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: معلمان بزرگی همچون شهید حاج محمد طالبیان، شهید اکبر مقصودی، حاج رحیم نداف، محمدعلی جعفری و سرداران پرآوازه و معلمان شهیدی همچون محمدرضا فراهانی، تقی بهمنی، علیرضا حاجی‌بابایی و سیدجعفر حجازی سرمایه‌های بزرگی برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمار شهدای بعضی از دبیرستان‌های همدان حیرت‌انگیز است، اظهار کرد: دبیرستان شریعتی همدان بیش از ۱۳۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که باید بیش از این به این سوژه پرداخت؛ دانش‌آموزان شهیدی مانند حمید هاشمی، حسین رنجه، محمدرسول رضایی، علی‌اصغر سماواتی و سایر شهدای دانش‌آموز مانند چراغی فروزان در مسیر زندگی ما هستند.

زارعی بیان کرد: معلمان فرهیخته و جان فدا در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خط مقدم نبرد و خط مقدم تعلیم و تربیت نقش جهادی و تبیینی ایفا کرده‌اند و در میان معلمان متعهد استان همدان ستارگان درخشانی وجود دارند که نام و مرامشان مایه افتخار و چراغ راه امروز و فردای کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار