مراسم شب شعر گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمند در میبد برگزار شد

شب شعر گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمند و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم و میلاد مام جعفر صادق (ع) در کانون شهید رجایی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۷۳۱
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، این مراسم با همکاری و مشارکت بسیج فرهنگیان، موسسه خیریه بنیاد فرزانگان اندیشه و بسیج پیشکسوتان شهرستان و با حضور حجت الاسلام حاج محمد فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد ، محمد رضا کارگر رئیس آموزش و پرورش، سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی ، هادی برزگر جانشین ناحیه مقاومت بسیج میبد ، زکریا اخلاقی شاعر به نام کشوری و شاعران و دوستدارن فرهنگ و شعر و ادب برپا شد.
صمد کارگر، اشرف دهقانی، حسین فلاح، عبدالوهاب صادقی فیروزابادی، سید علی میری، جلال انصاری، اعظم جلالزاده، حبیب خشایی، حسینعلی قاسم خانی، جلال بهشتی،وحید کریم بیکی، مسیب خلیلی، محمد رضا اسلامی و سید مهدی پور جعفری فیروزآبادی از شاعران میبد در مراسم حضور داشتند.
تعدادی از شعرا اشعار خود با مضامین میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع) ، گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت هفته سالمند را خواندند.
گفتنی است مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمند و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با مجری گری حاج محمدرضا صفایی و با همکاری آقایان فتح الله جعفریانريا، حاج اکبر دهستانی و حاج حسن غنی برگزار گردید.
زکریا اخلاقی از شاعران به نام شهرستان و کشور در این مراسم پیشنهاد داد که نشست‌های هفتگی شعر و شاعری با حضور علاقمندان به ادبیات ایران و اساتید و دبیران ادبیات برگزار شود و در آن محفل ها اشعار شاعران به نام صاحب اشعار توحیدی و انسان ساز چون متنوی مولوی ، خمسه نظامی ، حدیقه سنایی و اشعار دیگر در باره خداوند متعال، پیامبر، نعت‌های پیامبر ، معراج نامه و شعرهای لطیف دیگر خوانده شود و اشعار نقد و بررسی شود.
وی ادبیات ایران را ادبیات انسان ساز و رشد دهنده شخصیت افراد و چنین محفل‌هایی را شیرین و دانشین و محفل انس و دلربا و دارای نتایج گهربار توصیف توصیف کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار