یادداشت؛

دفاع مقدس تکرار عاشورا است

خانم نرگس فعلی بسیجی نوجوان و دغدغه مند حوزه حضرت صدیقه کبری(س) قرچک، دوران دفاع مقدس را تکرار عاشورا و قهرمانان دفاع مقدس را فراتر ازحد تصور دانست.
کد خبر: ۹۵۴۳۶۶۸
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

در متن یادداشت این نوجوان بسیجی آمده است:

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

《و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموت بل احیاء ولکن لا تشعرون: کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت》

                              (سوره بقیه آیه ۱۵۴)

قبل از آنکه شناخت خاصی از شهدا داشته باشم فکر میکردم عاشورا برای امام حسین(ع)است؛ اما شناخت دفاع مقدس و دلاوری های رزمندگان اسلام با سربند (لبیک یاحسین) تفکرم را عوض کرد و فهمیدم عاشورایی که در سال ۶۱ هجری قمری بوده است در دوران دفاع مقدس هم تکرار شده است.

فکر میکردم مثل حضرت علی اکبر(ع)وعباس(ع)وقاسم(ع)دیگر تکرار نخواهد شد. فکر میکردم گمنامی فقط متعلق به مادرم زهراست، اما دفاع مقدس نگاهم را به همه ی این تفکرات عوض کرد.

در دفاع مقدس هماهند حضرت عباس(ع) وفادارهم بود؛ در دفاع مقدس عباس هایی بودند که برای آزادی حرم حضرت عباس(ع)و سرورشان امام حسین (ع)میجنگیدند تا ما امروزه با خیال آسوده به زیارت برویم .

آری بودند امثال علی اکبر(ع)وقاسم(ع)،نوجوان های چهارده و پانزده ساله که برای آزادی وطن سر میدادند .

بودند زینب هایی که برای حفظ وطن و عفتشان عباس ها می‌دادند؛ اما امروزه کمتر کسی این قهرمانان را که برای وطن و حفظ عفت و ماندگاری عاشورا و راه حسینی جان دادند می‌شناسد؛ قهرمانانی که از ما دختران حسینی تنها درخواستی داشتند حفظ عفت و حیای فاطمی بود.

همه ی ما فکر می‌کنیم که قهرمانان دفاع مقدس تنها شهدا و کسانی که در خط مقدم خدمت می‌کردند بودند اما قهرمانان دفاع مقدس فراتر ازحد تصور ما هستند . هرکس با هر لباس و جایگاه که برای کمک به کشور و رزمندگان اسلام خدمت میکرد ،قهرمان بود مثل مادری که خودش سربند لبیک یاحسین برای دلاور فرزندش می بست و راهی میدان جنگ میکرد یا نوعروسی که از همسر دلاورش تنها چند لباس برایش باقی ماند یا دختری که پدرش را ندید و آن را فدای امنیت و اسلام  کرد یا بانویی که لباس رزمندگان را می‌دوخت و برایشان غذا می‌پخت یا بانوی پرستاری که در خط مقدم به مصدومان خدمت میکرد یا شیرزنی همچو بانو فرنگیس حیدرپور که امروزه با نماد مقاومت زنان ایرانی شناخته می‌شود.

امروزه هم هستند شیرزنانی که لباس رزمشان چادر مشکی شان است .

امروزه جهاد زنان خلاصه در چادر مشکیشان است چادری که از دلاور زنان سرزمین به ما رسیده است .

آری کم نیستند زنان قهرمان دفاع مقدس در تاریخ کشورمان و امروزه باعث افتخار ما شدند.

 واما امروزه هستند دخترانی که هنوز پایبند وصیت این قهرمانان هستند و عفت حیای خود را با وجود تمام تبلیغات احمقانه و ظاهربینانه غربی ها حفظ کرده اند‌.

امروزه وظیفه ما دختران حسینی همین است ((حفظ عفت و حیای فاطمی که وصیت این قهرمانان است.))

 

/انتهای پیام

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار