بزرگترین جهاد کارآفرینی است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بزرگترین جهاد در شرایط کنونی کشور کارآفرینی و اشتغال برای بهبود معیشت گروه‌های آسیب‌پذیر است.
کد خبر: ۹۵۴۲۵۴۴
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

بزرگترین جهاد کارآفرینی است

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر سه‌شنبه در جریان بازدید و افتتاح طرح‌های آبی‌بیگلوی نمین همزمان با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بعد از پایان جنگ و عمران و آبادانی کشور، امروز در سنگر اشتغال و کارآفرینی مسئولیت خطیری را بر عهده داریم تا به نیاز جوانان پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین محور فعالیت بسیج سازندگی در مقطع کنونی پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای کارآفرینان و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و متوسط در شهرها و روستاها است تا امکان اشتغال و درآمدزایی برای جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آید.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از بیکاری به عنوان آسیب جدی و زمینه‌ساز بسیاری از بزه‌ها یاد کرد و گفت: جوان توانمند انقلابی و ارزشی اگر در حوزه مورد نیاز به‌کارگیری شده و اشتغال پیدا کند، قطعاً دلگرم شده و زمینه بهبود توانمندی نظام خانواده را نیز فراهم می‌آورد.

محمدی اصل افزود: بسیج سازندگی در کنار اجرای طرح‌های مختلف خدماتی و عمرانی، در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز باید آستین همت بالا زده و به اشتغال جوانان کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بزرگترین جهاد در مقطع کنونی و در کاستن از هجمه‌های بیگانگان ایجاد اشتغال و کارآفرینی است که می‌تواند نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

محمدی اصل اضافه کرد: در شهر آبی‌بیگلو در کنار افتتاح بهسازی و آسفالت‌ریزی ۲ راه روستایی به طول پنج کیلومتر و صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به همت بسیج سازندگی، واحد تولید مصنوعات چوبی و تولید سیم‌های ظرف‌شویی را در این شهرستان شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در کنار این پروژه‌ها، افتتاح پایگاه خواهران شهدای جهادگر در این شهر با صرف هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان انجام شد تا شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان در این منطقه باشیم.

محمدی اصل در ادامه سخنان خود یادآور شد: بسیج سازندگی در حال حاضر با اجرای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ پروژه با همراهی ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی سعی دارد تا زمینه عمران و آبادانی و رونق اقتصادی را در شهرها و روستاها فراهم کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای والامقام، ایثارگران و پیشکسوتان را در این عرصه سرنوشت‌ساز گرامی داشت و گفت: هشت سال دفاع مقدس طلیعه عزت این کشور بوده که امروز نتیجه آن را در خودباوری ملت ایران در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

ارسال نظرات