خبرهای داغ:
به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کازرون؛

کارگاه آموزشی جهاد تبیین و سواد رسانه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد

کارگاه آموزشی جهاد تبیین و سواد رسانه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۱۱۷
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  کارگاه آموزشی جهاد تبیین و سواد رسانه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کازرون برگزار شد.

این کارگاه که با حضور مربیان طرح جهش تولید برگزار شد، سرکار خانم زراعت پیشه مدرس دانشگاه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس با ﺍﻫﻤﯿﺖ و جایگاه ﻭﯾژﻩ ﺟﻬﺎﺩ ﺗﺒﺒﯿﻦ اظهار داشت: امروزه با پیشرفت و توسعه رسانه‌ها، جهان به مرحله جدیدی گام نهاد که در آن رسانه‌ها، ضمن گام برداشتن در مسیر تکامل و تنوع، به یکی از اجزای اصلی جوامع بشری تبدیل شدند.

وی با بیان آموزش یکی از فرایندهای اصلی جامعه دانایی است، افزود: امروزه با توجه به سیر تحولات در دنیا و گذر از جامعه اطلاعاتی و ورود به عصر جامعه دانـایی، افـزایش سواد رسانه ای کاربران از جمله الزامات رسانه ای برای تحقق هرچه بهتر جامعه دانایی محور است.

زراعت پیشه جامعه دانایی را لازمه اتخاذ رویکرد آموزش دائمی و مستمر برای شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: دسترسی همه شهروندان به آموزش های موردنیاز در حقیقت سرمایه گذاری در تولید و گسترش دانش و همچنین افزایش سطح سواد رسانه ای جامعه، راهبردی تعیین کننده در پیمودن مسیر توسعه مبتنی بر دانایی می باشد.

این استاد دانشگاه جهاد تبیین را نیازمند سواد رسانه ای عنوان و تصریح کرد: اگر سوادرسانه‌ای را علم و دانش تنظیم کننده روابط میان مخاطب و رسانه‌ها بر اساس هنجارهای درونی شده بدانیم، نباید از جایگاه آن در سیاست‌های رسانه‌ای کشورها غافل شویم.

زراعت پیشه ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی داخلی، به‌عنوان بازوی توانمند دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی برای اثبات حقانیت ایران نیز اقدام می‌کردند و این مقوله در واقع یکی از ریشه‌ای‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های بین‌المللی رسانه‌ای در دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه امروز با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن مواجه هستیم که می طلبد سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم، یادآور شد: دشمنان به خوبی به این موضوع آگاه هستند که با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی می‌توان اهداف خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار