خبرهای داغ:
فرجی:

ملایر با شهر کوکند ازبکستان خواهرخوانده می‌شود

همدان-شهردار ملایر از پیشنهاد خواهرخواندگی شهر کوکند(خوقند) ازبکستان با ملایر شهر جهانی مبلمان منبت، در اجلاسیه مجمع شهرهای جهانی صنایع دستی که چند روز اخیر در کشور ازبکستان برگزار شد، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۱۶۵۶
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید فرجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجلاسیه مجمع شهرهای جهانی صنایع دستی که چند روز اخیر در کشور ازبکستان برگزار شد، دکتر مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت منبت شهر کوکند(خوقند) ازبکستان و استعدادها و توانمندی‌های شهر ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت، موضوع پیوند خواهر خواندگی بین این دو شهر را با هدف نزدیکی بیشتر بین ایران و ازبکستان در حوزه صنایع دستی پیشنهاد داد.

وی گفت: این موضوع با استقبال و موافقت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ملایر قرار گرفت و انعقاد تفاهم‌نامه و موارد بعدی در بهمن ماه اتفاق خواهد افتاد.

شهردار ملایر با بیان اینکه این اتفاق فرصت‌های خوبی از جنبه‌های مختلف برای ملایر ایجاد می‌کند، توسعه تبالات اقتصادی، رونق گردشگری، گسترش مراودات فرهنگی، تبادل تجربیات در زمینه صنایع دستی و افزایش تعاملات بین‌المللی را از ره‌آوردهای پیوند این خواهرخواندگی برشمرد .

وی بیان کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر از دکتر جلالی ، آقای کریمی مشاور وزیر میراث فرهنگی که به عنوان یک ملایری پیگیر موضوع بودند و از استاندار ، نمایندگان مردم شریف ملایر، فرماندار ویژه شهرستان که برای این اتفاق خجسته همکاری کردند، تقدیر و تشکر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات