رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل:

500 برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری در استان اردبیل برگزار می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: 500 برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۰۱۴۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

500 برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری در استان اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانبخش عطایی ظهر امروز در نشست خبری هفته گرامیداشت دفاع مقدس از اجرای 500 برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری در استان اردبیل خبر داد و گفت: 184 پروژه آب‌رسانی روستایی، 60 کیلومتر آسفالت‌ریزی راه‌روستایی، تحویل 5 واحد خانه محروم، اهدای 250 سری جهیزیه و ترمیم و نوسازی مدارس با هزینه کرد 187 میلیارد تومان اعتبار از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح طبق رسم هر ساله در اولین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار خواهد شد، گفت: رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه حضرت عباس (ع) 31 شهریور در میدان ارتش برگزار خواهد شد.

عطایی به نمایشگاه رزمی و فرهنگی هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نمایشگاه امسال با هدف بازسازی عملیات مسلم بن عقیل اول مهرماه در محل موزه دفاع مقدس واقع در مجتمع فرهنگی و گردشگری شورابیل افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات مسلم بن عقیل ار اول تا هشتم مهر ماه از ساعت 9 صبح تا 21 شب در خدمت بازدیدکنندگان خواهد بود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل به برنامه‌های اقشار بسیج در نمایشگاه رزمی و فرهنگی نیز اشاره کردذ و گفت: تبیین چرایی تحریم بسیج دانشجویی، اسوه‌های مساجد، اجرای روزانه گروه سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اکران فیلم‌های دفاع مقدس قبل از ظهر، بازسازی عملیات غرورآفرین مسلم بن عقیل در شامگاه هر روز، اجرای نمایش‌های خیابانی گروه‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد و بسیج هنرمندان، برنامه‌های یگان دریایی در محوطه نمایشگاه، قایق‌سواری، فضاسازی و آذین‌بندی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه رزمی و فرهنگی است.

وی از تولید و پخش برنامه تلویزیونی حماسه‌گون‌لری در طول هقته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه هر روز ساعت 17 توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از محل نمایشگاه هفته دفاع مقدس تولید و پخش خواهد شد.

عطایی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تجلیل از رزمندگان، غبارروبی مزار شهدا، برنامه آبروی کوچه افتخار محله، یادواره‌های شهدا و یادواره‌های خانگی از جمله برنامه‌های محوری هفته دفاع مفدس در شهرستان‌ها و محلات اردبیل است.

وی از سخنرانی فرماندهان نواحی مقاومت در خطبه‌های پیش از اقامه نمازجمعه خبر داد و گفت: میقات صالحین نیز با موضوع دفاع مقدس روز جمعه در مصلاهای استان اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل به پویش مشق احسان نیز اشاره کرد و گفت: این کار خبر با هدف توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

وی به اردوهای جهادی در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رایگان پزشکی در شهرستان مشگین‌شهر، راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در شهرستان‌ها، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی از جمله برنامه‌های جهادی در طول هفته دفاع مقدس است.

عطایی به برنامه‌های بصیرت‌افزایی در هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های روشنگری در اقشار بسیج، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقتاومت و اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های بصیرت‌افزایی در راستای جهاد تبیین است.

وی به برنامه‌های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در جمعه آخر هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی و گردشگری شورابیل برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری مراسم تجلیل و تکریم سرباز در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراسم با هدف پیوند نسلی 60 هزار سرباز دوران دفاع مقدس با سربازان فعلی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی به تداخل هفته وحدت با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های جشن و سرور  و محافل انس و الفت برادران اهل تسنن و شیعه همچون سایر نقاط کشور در ایام دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

عطایی از نصب نمادهای دفاع مقدس در میادین اردبیل خبر داد و گفت: نماد کنگره شهدای استان اردبیل  همزمان با هفته دفاع مقدس در میدان‌های موزه دفاع مقدس و  شهید عوض زاده  نصب و رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات