فرمانده سپاه الغدیر یزد:

دشمن از اتحاد کشورهای اسلامی در هراس است/ ایستادگی و مقاومت مهمترین درس از هشت سال دفاع مقدس

سردار زارع کمالی در نشست خبری دفاع مقدس؛ اظهار داشت: دشمن به هیچ عنوان این وحدت که به صورت کامل با تمدن علم بدون اخلاق غرب در تضاد کامل است را نمی‌تواند تحمل کند.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۹۷
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی در نشست خبری که به مناسبت در پیش بودن هفته دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه وحدت کشور‌های اسلامی به معنای ایجاد تمدن نوین اسلامی است، اظهار داشت: دشمن به هیچ عنوان این وحدت که به صورت کامل با تمدن علم بدون اخلاق غرب در تضاد کامل است را نمی‌تواند تحمل کند.

وی با بیان اینکه پوچ‌گرایی، ترویج فحشا و برهم زنندگی خانواده‌ها از مهمترین ویژگی‌های تمدن غرب است گفت: استکبار جهانی به صورت جدی به دنبال آن است که تمدن اسلامی در جهان به وجود نیاید و در اغتشاشات سال قبل به خوبی نشان داد که به دنبال تجزیه کشور‌های اسلامی است تا به این طریق بر هویت آن‌ها تاثیر داشته باشد و نوامیس مسلمین را در جهان آواره کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: سال قبل دشمن با شایعه‌سازی، ادراک‌سازی و شبهه‌آفرینی سعی و تلاش کرد که مردم را نسبت به انقلاب بدبین کند، اما با حضور با بصیرت مردم عزیزمان و رهنمود‌های الهی گونه، ولی امر مسلمین، دشمن به هدف خودش نرسید لکن دشمن در حال برنامه‌ریزی است و طبیعی هم هست که در دشمنی خود تمام تلاش خود را به کار بندد.

زارع کمالی تصریح کرد: آن چیزی که امروز نیاز است که در جامعه رخ دهد، همان کار‌ها و اتفاقاتی است که در هشت سال دفاع مقدسی که بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و منبعی الهام بخش برای آیندگان است و باید این موارد را در جامعه ترویج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز همچون شهدا و خانواده‌های معظم و معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، باید در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم و مهمترین درسی که ما می‌توانیم از هشت سال دفاع مقدس بگیریم، درس ایستادگی و مقاومت است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه ایستادگی در میدان حق علیه باطل قطعا موفقیت آفرین است، گفت: اگر ما متحد و با هم و تحت فرمان، ولی امر مسلمین باشیم و این شاخصه‌ها که درس‌هایی از دفاع مقدس برای ما بازمانده را رعایت کنیم قطعا پیروزی با ما است.

زارع کمالی ادامه داد: در دهه ۹۰ مقام معظم رهبری فرمودند که ما در دامنه هستیم و تا قله فاصله داریم، اما در سال ۱۴۰۲ ایشان فرمودند که ما به قله نزدیک شدیم.

وی گفت: باید ببینیم چه اتفاقاتی در سال‌های اخیر رخ داده که ما الان به این جا رسیدیم و مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که الان وقت خستگی و ناامیدی نیست و امروز روز تلاش و امید است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: اگر مقایسه‌ای از الان با ابتدای دهه ۹۰ داشته باشیم متوجه خواهیم شد که چه اتفاقاتی در این انقلاب رخ داده که ما توانستیم در این وضعیت و جایگاه قرار بگیریم و به قله موفقیت نزدیک شویم.

زارع کمالی بیان کرد: در ابتدای دهه ۹۰ زمانی بود که داعش ادعای خلافت شامات و تسلط بر منطقه را داشت و می‌گفت روزی در اصفهان و کرمانشاه و دیگر شهر‌های ایران وارد شده و حکومت می‌کند، اما به برکت حاج قاسم سلیمانی امروز ایران در اوج اقتدار است و داعش در بدترین وضعیت ممکن و بدون هیچ قدرتی است.

وی افزود: همان گونه که هشت سال دفاع مقدس را با اتحاد، همدلی، هم‌افزایی، توکل به خداوند و تبعیت از، ولی امر مسلمین پشت سر گذاشتیم امروز هم می‌توانیم و قطعا به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهیم کرد و وضعیت ما به مراتب نسبت به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ هستیم البته قطعا نقاط ضعفی هست و ما باید با همان روحیه ایثار و از جان گذشتگی آن معایب را برطرف کنیم، اما به صورت کلی وضعیت کشور به نسبت آن زمان بسیار بهتر است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: روز‌های این هفته با شعار‌هایی نام‌گذاری شده‌اند که جمعه ۳۱ شهریور مصادف با نخستین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، معنویت»، شنبه یکم مهر با نام «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»، یکشنبه دوم شهریور با عنوان «زنان، خانواده و سلامت»، دوشنبه سوم مهر با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی»، سه شنبه چهارم مهر با عنوان «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان»، چهارشنبه پنجم مهر با عنوان «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، استکبارستیزی»، پنجشنبه ششم مهر با عنوان «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان، پیشمرگان کرد مسلمان» و جمعه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نام گذاری شده است.

زارع کمالی در ارتباط با برنامه‌های این هفته گفت: اجتماع اقشار مردم و پخش بیانات رهبر معظم انقلاب به صورت تصویری و مستقیم، حضور معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در دیدار با مدیران مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، همایش جهاد تبیین با صنعتگران، تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان با حضور سردار نقدی، رژه اقتدار نیرو‌های مسلح با حضور نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیجیان استان و برپایی مراسم آبروی محله جهت تکریم خانواده شهدا در نواحی مقاومت بسیج استان یزد (هر ناحیه هر روز یک برنامه آبروی محله) در طول هفته دفاع مقدس با ۸۴ مورد برنامه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته در یزد است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایش رزمی همراه با بازسازی عملیات «پاتک زید» با عنوان رسم شیدایی ۳ به مدت هشت شب در موقعیت شهید رشیدی شهر یزد با محوریت جهاد تبیین، اجرای پاتوقی گروه‌های سرود بسیج در سطح استان در ۳۰ نقطه میادین اصلی شهر، اجرای موکب شهدا در میادین اصلی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج، فضاسازی سطح شهر با استفاده از تصاویر شهدای دفاع مقدس استان و شهرستان و برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستان، ادارات و کارخانجات با ۳۰ مورد یادواره هم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان در مناطق محروم محلات طرح کرامت توسط بسیج جامعه پزشکی و موسسه تامین درمان بسیجیان یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در حوزه محرومیت‌زدایی در این هفته به صورت ویژه انجام می‌شود.

زارع کمالی با بیان اینکه یزد یک هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده عنوان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و یک هزار شهید دانش‌آموز با حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی و به همراه مسئولان و به صورت جمعی دیدار با بیش از دو هزار خانواده شهید هم در این هفته انجام می‌‎‌شود.

وی عارضه‌یابی و رفع موانع تولید واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال، برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی در سطح رده‌های بسیج استان، برگزاری مراسم نهضت کمک مومنانه در سطح استان، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و اهمیت فرزندآوری و برپایی نمایشگاه جهاد تبیین و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری مراسم شب شعر و شب خاطره دفاع مقدس و برگزاری مراسم غبارروبی و ادای احترام در یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها و مزار شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار