یادداشت/

شخصیت پیامبر اکرم (ص)، الگویی نیکو برای جهانیان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساوجبلاغ در یادداشتی به سبک زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام پرداخته است.
کد خبر: ۹۵۳۸۸۲۵
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام، در یادداشتی آورده است:


خخ
عظمت بی نظیر شخصیت رسول خدا (ص)، به همان اندازه مصیبت رحلتش را بزرگ می‌کند و بیش از همه، امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (ع) که نزدیک به افق وجودی آن حضرت هستند، سنگینی این مصیبت را درک می‌کنند.
بهترین تعبیر برای تبیین عظمت شخصیت رسول خاتم حضرت محمّد (ص)، همان تعبیر قرآن کریم است، می‌فرماید: لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثیراً؛ قطعاً براى شما در اقتدا به‏ رسول خدا سرمشقى نیکو است، براى آن کس که به خدا و روز بازپسین امید دارد و خدا را فراوان یاد مى‏ کند.
این که جهت الگو بودن آن حضرت در این آیه شریفه بیان نشده نشان دهنده جامع بودن، در هر فضیلت و در هر نوع الگوگیری صحیح است.
رفتار و گفتار رسول خدا (ص)، اگر چه تماماً نقل نشده، اما بسیاری از سنت‌ها و شیوه‌های رفتاری، گفتاری و اخلاق و سیره نبوی اکنون پیش روی ما است و می‌توانیم با استفاده از این راه روشن، سعادت خود را تضمین کنیم؛ چنان که قرآن کریم نیز آن حضرت را سرمشق برای همه و نه فقط در آن زمان دانسته است.
در پایان به نکته‌ای از امام مجتبی (ع) اشاره کنم، از راه‌های شناخت عظمت و برتری یک انسان این است که محبوب انسان‌های برتر و با فضیلت باشد.
در عالم هستی برتر از خاتم پیامبران (ص) نداریم و حسن بن علی (ع) سخت محبوب پیغمبر گرامی اسلام بود و این محبت و دوستی را در گفتار و کردار خویش ظاهر و به اصحاب خود می‌فهماند.
حقیقتا ما شیعیان به خود می‌بالیم، الگو‌هایی نظیر پیامبر اکرم (ص) و امام مجتبی علیه السلام و نعمت ولایت را داریم، رهرو واقعی آل الله باشیم، تا این انقلاب اسلامی هرچه زودتر به دست صاحب و مقتدایش حضرت، ولی عصر (عج) برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار