دلنوشته استاد بسیجی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین؛

درس‌هایی از کنگره عظیم پیاده روی اربعین

مهران چگینی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در یادداشتی به برخی نکات و مزایای سفر معنوی اربعین پرداخته است.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۰۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن این یادداشت آمده است:

مهران چگینیاربعین حسینی۱۴۰۲ با همه شکوه و جلالش هم به پایان رسید. این سفر سراسر نکته و درس است که در این مجال دو نکته تقدیم می‌کنم.  خوش به سعادت کسانی که توفیق شرکت در این سفر معنوی را داشتند و این شکوه و جلوه عظیم را از نزدیک شاهد بودند.  چه لذتی از این بالاتر که با کشیدن کمی از طعم سختی‌های  این سفر، اعم از سوز گرما و حرارت، پیاده روی های طولانی، اقامت و بیتوته در فضای باز و....  توانستیم  فهم بیشتری از سختی‌های اهل بیت (ع) در قیام عاشورا  در صحرای کربلا کسب کنیم.
اینکه تمام سرمایه ما شامل کوله باری سبک و مختصر بود که به راحتی در هر نقطه ایی به امانت می گذاشتیم ، یادآور این نکته بود که هر چه دغدغه و اهداف و افکار دنیوی کمتری داشته باشیم، طیب خاطر و آسودگی بیشتری حاصل می‌شود . 
اینکه میزبانان گشاده روی عراقی و موکب داران با فرهنگ خاص ایرانی، هر آنچه داشتند، در طبق اخلاص گذاشته بودند و با اصرار و تمنا به میهمانی فرا می‌خواندند، یادآور این نکته بود که خداوند به  بخشش مال تاکید کرده و برکت می‌دهد ‌و اینها لذت این بخشش را چشیده بودند. خوش به سعادت کسانی که بخشی از مالشان در این راه صرف شده و در این کنگره عظیم پیاده روی سهیم بودند.
 در پایان به سهم خودم از همه بانیان و تسهیل کنندگان این سفر  و پیاده روی عظیم ؛ از بخش دولتی ایران و عراق  و ارگان‌های پای کار، تا تک تک آحاد هم وطن و هم آیینم کمال امتنان و قدردانی را دارم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار