خبرهای داغ:
استاد اخلاق؛

مراقب باشیم فتنه‌های زمانه موجب مغفول ماندن ندای هل من ناصر ینصرنی ولایت نشود

مراقب باشیم فتنه‌های زمانه موجب مغفول ماندن ندای هل من ناصر ینصرنی ولایت نشود
حجت‌الاسلام علی کردلو در کلاس اخلاق در ناحیه امام سجاد(ع) عنوان کرد: مراقب باشیم فتنه‌های زمانه موجب شنیده نشدن ندای هل من ناصر ینصرنی ولایت نشود.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۶۸
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت‌الاسلام علی کردلو استاد اخلاق در کلاس اخلاق که صبح امروز در حسینیه ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد گفت: خداوند متعال برای فهم مسائل دینی و اینکه انسان بتواند در مسیر رشد و کمال خود حرکت کند و به هدف خلقت دست یابد، راه‌هایی در مسیر انسان قرار داده، راه‌های که به واسطه آن مردم پذیرای سخنان پیامبران زمان خود باشند. 

حجت‌الاسلام کردلو اضافه کرد: شاید مردم با عصای حضرت موسی(ع) و شاید با ید بیضا سمت خداوند دعوت شوند و این تبلیغ رسالتهای الهی همه گیر باشد اما عده کمی این معجزات را می‌پذیرفتند. 

وی اذعان داشت: اگر چه آتش بر حضرت ابراهیم (ع) گلستان شد دیدند که آتش بر حضرت ابراهیم (ع) سرد است ایشان درون آتش هیچ آسیبی نمی‌بیند، همه بت پرستان محکوم شدند ولى لجاجت و تعصب شدید برخی از آنها مانع از پذیرش حق و اعجاز شد. 

حجت‌الاسلام کردلو ضمن بیان اینکه حق همیشه به دنبال ثبات خود با اعجازی به اهل معنا و معرفت بوده خاطرنشان کرد: باید جزء کسانی باشیم که معنا را درک و نسبت به اعجاز معرفت داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین معجزه تمام پیامبران است بیان کرد: حضرت محمد(ص) در بین مردمی مبعوث شد که سخنان و اعجاز او را به جادوگری متهم میکردند و حتی به تمسخر می‌گرفتند، از این رو آیه وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ(هرگز به هوای نفس سخن نمی‌گوید سخن او هیچ غیر وحی خدا نیست) نازل شد و کافران حتی اعجاز قرآن را نمی‌پذیرفتند. 

حجت‌الاسلام کردلو عنوان کرد: حضرت زینب(س) در پاسخ به زخم زبان‌های عبیدالله بن زیاد میگوید:«ما رَأَيْتُ إِلاّ جَميلا» و ایام اربعین گواه این جمله حضرت است چرا که از هر رنگ و نژاد و زبان و تفکر در این اجتماع عظیم حاضر می‌شوند. 

وی با اشاره به حدیث «إِنَّ لِقَتْلِ‏ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً»؛ شهادت امام حسین(ع) داغی بر دل‌های مؤمنان گذاشته که هیچ‌گاه خنک نخواهد شد افزود: در انتها شاهد اهتزار پرچم ابی عبدالله(ع) خواهیم بود چراکه مغناطیس وجود اباعبدالله دل‌هارا به سوی خود جذب می‌کند و محبت ابی‌عبدالله در قلوب ماست. 

حجت‌الاسلام کردلو با بیان اینکه پروپاگاندای دشمن با تصویرسازی غلط بدنبال شست‌ و شوی مغزی جوانان است گفت: مواظب باشیم فتنه‌های زمانه باعث نشنیدن صدای هل من ناصر ینصرنی ولایت نشود چرا که بصیرت یعنی در لحظه وظیفه و جایگاه خود را بشناسیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار