استاندار زنجان:

باید مباحث تربیتی در مدارس احیا شود

استاندار زنجان گفت: تضعیف امور تربیتی کار درستی نیست و باید مباحث تربیتی در مدارس احیا شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۴۲
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

باید مباحث تربیتی در مدارس احیا شود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محسن افشارچی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به پوشش تحصیلی حداکثری در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید تمامی تلاش خود را به کار بندیم که درصد ثبت نام دانش آموزان کامل شود و هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

وی افزود: کسب رتبه اول توسط آموزش و پرورش استان در تعداد ثبت‌نامی‌هادر سطح کشور جای تقدیر دارد، اما باید با تمام توان به دنبال به صفر رساندن آمار کودکان بازمانده از تحصیل باشیم.

افشارچی با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های فرهنگی زیاد است، اما خروجی هیچکدام به اندازه آموزش و پرورش ارزشمند نیست گفت:، چون آینده همه ما به مدرسه وابسته است و اهمیت مدرسه کمتر از خانواده نیست.

وی افزود: تضعیف امور تربیتی کار درستی نیست و باید مباحث تربیتی در مدارس احیا شود بنابراین باید در چهارچوب قانون به تقویت این بخش کمک کنیم.

وی در ارتباط با مساله عدالت آموزشی نیز گفت: آموزش و پرورش باید تلاش کند که دانش‌آموزان کمتر برخوردار هم از عدالت آموزشی استفاده کنند و به این قشر توجه ویژه شود.

افشارچی با تاکید بر تشکیل قرارگاه ویژه برای شناسایی استعداد‌های برتر گفت: این موضوع موجب شکوفایی استعداد‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر حل مشکلات آموزش و پرورش، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم کار‌ها به حدی انباشته شود که دیگر امکان انجام آن‌ها وجود نداشته باشد و باید مشکلات در زمان خود حل و فصل شود.

استاندار زنجان؛ در ارتباط با آراستگی مدارس نیز به آموزش و پرورش توصیه کرد: نسبت به شاداب‌سازی این فضا‌ها اقدام کند.

ارسال نظرات