امام جمعه سلطانیه:

پیاده روی اربعین تداوم دهنده و تکمیل کننده حماسه عاشورا است

زنجان _ امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت:پیاده روی اربعین و راهپیمایی میلیونها عاشق به سوی کربلا تداوم دهنده و تکمیل کننده عاشورا و رمز دوام و بقای حماسه حسینی است.
کد خبر: ۹۵۳۷۶۶۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

پیاده روی اربعین تداوم دهنده و تکمیل کننده حماسه عاشورا است

حجت‌الاسلام حسینی نسب در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، با بیان اینکه اربعین در منابع دینی و در فرهنگ اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و دارای اسرار و حکمتی است، اظهار داشت:اکثر انبیا در ۴۰ سالگی مبعوث شدند و کمال انسان نیز در ۴۰ سالگی است و در روایات آمده است که قدرت هر یک از یاران امام زمان معادل ۴۰ مرد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مختصات امام حسین (ع) هم اربعین است، افزود:زیارت امام حسین (ع) خصوصا در اربعین بسیار تاکید شده است و زائران امام حسین (ع) در حالی وارد بهشت می‌شوند که دیگران در موقف حساب هستند.

حجت‌الاسلام حسینی نسب گفت:هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند‌ای کاش امام حسین (ع) را زیارت کرده بود آن هنگامی که می‌بیند زوار امام حسین (ع) چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه پیاده روی اربعین و راهپیمایی میلیون‌ها عاشق به سوی کربلا تداوم دهنده و تکمیل کننده عاشورا و رمز دوام و بقای حماسه حسینی است، بیان کرد:قیام امام حسین (ع) برای این بود که امت را از مدار ولایت طاغوت به مدار ولایت الله برگرداند و بالاترین امر به معروف و نهی از منکر دعوت به ولایت الله است و اینکه شیعیان و مسلمانان زیر یک پرچم یعنی پرچم امام حسین (ع) و با ندای یا حسین بسوی ولایت الله حرکت می‌کنند و وحدت و اتحاد خود را به نمایش میگذارند، موجب وحشت دشمنان شده است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم پیاده روی اربعین دقیق معنا کنیم، پیاده روی اربعین یک هیئت جهانی امام حسین (ع) و بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و حرکت دسته جمعی به سوی امام زمان (عج) و استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت حضرت مهدی موعود امام زمان (عج) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار