اربعین پیوند دهنده دلهای مومنین و عاشقان اباعبدالله الحسین ( ع) است

زنجان- مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان گفت: اربعین پیوند دهنده دلهای مومنین و عاشقان اباعبدالله الحسین ( ع) است و همه افراد می‌خواهند با هر توان و بضاعتی هر چند کوچک سهمی در اربعین داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۹۴
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

زنجان- مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان گفت: اربعین پیوند دهنده دلهای مومن و عاشق است و همه افراد می‌خواهند با هر توان و بضاعتی هر چند کوچک سهمی در اربعین داشته باشند

شهناز رحیمی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با تسلیت ایام اربعین؛ در خصوص ویژگی‌های اربعین اظهار داشت: اربعین در خصوص هیچ ائمه‌ای وارد نشده است و فقط در مورد امام حسین (ع) به کار می‌رود.

وی افزود: عدد ۴۰ یک عدد پختگی و قوام است و قوام عاشورا امام حسین (ع) بود که در اربعین خود را نشان می‌دهد و سال‌ها ما با اربعین پیوند خون و گریه داریم و قرن‌ها اربعین شکستن بغض عاشورا شده و تکمیل کننده قیام عاشورا است.

این مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان گفت: اربعین پیوند دهنده دل‌های مومنین و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است و همه افراد می‌خواهند با هر توان و بضاعتی هر چند کوچک سهمی در اربعین داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعد از حج؛ اربعین دومین تجمع شیعیان جهان شناخته شده است تصریح کرد: هر سال شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین هستیم و جلوه‌های عشق در پیاده‌روی اربعین ظهور دارد که سن، جنس، ملیت، مذهب و... در آن معنایی ندارد و همه در زیر پرچم امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند.

رحیمی با بیان اینکه همه تلاش می‌کنند به نوعی در ارایه خدمات به زائران اربعین حضور داشته باشند گفت: اربعین حرکت آخرالزمانی و فوق فهم بشر است و مردمی که اصلاً همدیگر را نمی‌شناسند، دل‌های آن‌ها با هم مهربان است و همه ایثار می‌کنند که همه آن‌ها به خاطر وجود امام حسین (ع) است و همه با هر ملیت، جنسیت، مذهب در زیر پرچم امام حسین (ع) جمع می‌شوند.

وی تصریح کرد: درس اربعین تقویت حس برادری، همدلی است و اولین زائر قبر امام حسین (ع) اهل بیت (ع) بودند و تا ظهور امام زمان (عج) نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار