«زیارت به یک سلام»

پیش بینی حضور بیش از 5 میلیون زائر در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

سخنگوی ستاد جاماندگان اربعین از حضور حدود پنج میلیون زائر در آئین راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرستان ری خبر داد و گفت: به دلیل ظرفیت کم پذیرش جمعیت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم؛ زائران از وقوف در حرم مطهر حذر کنند و با «یک سلام» شرایط را برای حضور سایر زائران مهیا کنند.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۲۷
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

  حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، معاون علمی فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه عنوان جاماندگان اربعین به دلدادگان اربعین تغییر یافته، اظهار داشت: به دلیل     اینکه حرم مطهر حضرت عبدالظیم حسنی(ع) ظرفیت پذیرش حدود  ۱۰۰هزارنفر جمعیت را دارد،   از زائران انتظار داریم   با یک سلام زیارت کنند و در حرم وقوف نکنند تا شرایط برای حضور سایر   زائران نیز فراهم شود؛ لذا شعار امسال پیاده‌روی اربعین حسینی «زیارت به یک سلام» در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته بیش از 45 جلسه برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در  شهرستان ری تشکیل شده است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم کسانی که در آیین پیاده‌روی اربعین از میدان امام حسین (ع) تا شهرری را طی می‌کنند ارزش افزوده و  توشه فرهنگی خوبی به ارمغان ببرند. همچنین علاوه بر طول مسیر برنامه‌های متنوعی   در حرم مطهر برگزار می شود

سخنگوی ستاد پیاده روی اربعین شهرستان ری، اظهار داشت:  پس از اجتماع اربعین در کربلا؛ بزرگترین راه‌پیمایی اربعین  در  آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود. از این رو رسانه‌های معاند تلاش می کنند تا این حرکت عظیم دینی و اسلامی کم رنگ جلوه دهند و اسلام را یک دین بدون   مخاطب معرفی  کنند.

  اما شاهد هستیم مردم در آیین‌های مختلف حضور پرشور دارند و رسانه‌های داخلی باید تلاش کنند از طریق زبان هنر، تله فیلم، فیلم‌کوتاه، انیمیشن، مستند و…  این پیام  را به گوش جهانیان برسانند.

  عرفاتی، افزود:   بیش از ۲۰۰۰ موکب از میدان امام حسین تا شهرری در پیاده روی مسیر جاماندگان اربعین حسینی   آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

  این مراسم از ساعت ۶صبح از ابتدای مسیر واقع در میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و در زمان اذان ظهر تمهیداتی اندیشیده شده است که نماز جماعت و قرائت زیارت اربعین در موکب های مسیر راهپیمایی برپا شود.

وی با اشاره به توهین به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی دشمنان سیره پیامبر در ماه های اخیر؛ اظهار داشت: برنامه های متنوعی در این خصوص در طول مسیر اجرا می شود از جمله قاریان بین المللی در موکب های مختلف به قرائت قرآن می پردازند؛ پردیس قرآنی  «یک دقیقه با قرآن» و قرآن بخوانید و جایزه بگیرید در سه موکب ویژه کودکان در طول مسیر برپا است.  

عرفاتی از برپایی نمایشگاه سرای محتشم در معاونت علمی فرهنکی آستان خبر داد و گفت: زائران می‌توانند از این نمایشگاه دیدن‌ کنند.   همچنین از بخشی  از ضریح  جدید حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که استاد فرشچیان  طراحی کرده است رونمایی خواهد شد.

    

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار