خبرهای داغ:

تشکیل جلسه مدیریت پسماند در چذابه

جلسه‌ای به درخواست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت‌آزادگـان به منظور مدیریت پسماند تولیدی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در قرارگاه چذابه برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۱۷
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، هادی جلالی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان گفت: در جلسه کمیته بهداشتی ستاد اربعین اخیر مقرر شد، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت‌آزادگـان بر نحوه مدیریت پسماند در طریق الحسین نظارت مستقیم داشته باشد.

او افزود: با توجه به تردد جمع کثیری از زائران و وجود درگاه خروجی مرزی در این شهرستان و استقرار موکب‌ها و هیأت‌های عزاداری در سرتاسر طریق الحسین؛ کنترل بهداشت و سلامت عمومی و حفظ محیط زیست از مهمترین چالش‌های برنامه‌ریزی جهت برپایی مراسم اربعین حسینی است.

وی با اشاره به اینکه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت‌آزادگـان همیشه حافظ و حامی محیط زیست و سلامت آن هست، در این ایام پایش و سرکشی‌های خود به صورت فشرده و مستمر انجام می‌دهد.

جلالی تصریح کرد: بعد از پایش و سرکشی از مسیر تردد زائران بخصوص مجمع مواکب در چذابه، مواردی همچون رهاسازی و دپوی پسماند در طبیعت، ایجاد سایت غیر قانونی و بدون مجوز تجمع پسماند، وجود زباله‌گرد، حمل و نقل پسماند‌ها با ماشین‌های غیر مسقف، آتش زدن پسماندها، وجود سگ‌های بدون صاحب، عدم وجود حصار یا دیوار در محل دپو، نبود نظارت و حراست درمکان تخلیه پسماندها، پخش زباله و بو‌های ناخوشایند به اطراف و. ملاحظه شد که مدیریت نامناسب پسماند توسط متولیان امر در این زمینه را منعکس می‌کند.

این مقام مسئول بیان داشت: جهت ایجاد راه‌کار و خروج از وضیعیت موجود درخواست تشکیل جلسه فوری مدیریت پسماند مجمع مواکب چذابه، از طرف اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت‌آزادگـان به ارگان‌های دخیل و ذیربط داده شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار