مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله

پیاده‌روی اربعین، قدرت نرم تشیع در جهان است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: یکی از آثار این حرکت مغناطیسی، شناساندن امام حسین(ره) به جهان به صورت علنی است و اثر دیگر آن شناخت شیعه و اسلام ناب محمدی(ص) در جهان است که این حرکت شیعه را و اسلام نابش را به جهان معرفی می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۷۷
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ درخصوص اهمیت «پیاده‌روی اربعین» و نقش آن در شکل‌گیری «محور شیعی» در نظام بین‌الملل گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین در واقع ادامه نهضت حسینی است که جهان را فرا گرفته است.

وی با اشاره به دوره‌های گذر اسلام گفت: در حال گذر از چهار دوره یا عملیات هستیم؛ دوره قبل از هجرت و بعد از هجرت که 23 سال است و آن را پشت سر گذرانده‌ایم، دوره «تولد اسلام» است؛ دوره بعد از آن از واقعه غدیر تا قیام امام حسین(ع) نیز دوره «بلوغ اسلام» است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: از سال 61 هجری که تا امروز که 1384 سال می‌گذرد، دوره «نجات اسلام» شروع شده است و این دوره آمادسازی برای ظهور امام عصر(عج) و برپایی عدالت جهانی است.

اربعین حسینی بستری برای جهاد تبیین 

حجت‌الاسلام عبدی با تاکید بر اینکه در روز واقعه کربلا دو جریان شکل گرفت، گفت: یکی تهدید سخت دشمن و شهادت امام حسین(ع) و یارانش بود و جریان دیگر «جهاد تبیین» بود که از همان عصر روز عاشورا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) آغاز شد.

وی به نقش اثرگذار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در به کمال رساندن، اثربخش کردن و جهانی شدن پیام عاشورا اشاره کرد و افزود: اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری و گذشتن از جان است، این چهل روز اوج مجاهدت همراه با تبیین، افشاگری و توضیح است که با خطبه‌های امام سجاد(ع) در ابلاغ رسالت و تبلیغ عاشورا و تداوم خط شهیدان کربلا، در مسجد شام به اوج خود رسید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله پیاده‌روی اربعین را یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین دانست و گفت: دشمن درصدد بود تا حقیقت نهضت عاشورا و پیام امام حسین(ع) در کربلا بماند، اما اربعین با زیارت جابر‌ شکل گرفت و ادامه نهضت عاشورا اینگونه به صورت جهاد تبیین عملی و رفتاری ادامه پیدا کرد.

راهپیمایی اربعین، تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: پیاده روی اربعین ضمن اینکه فرصتی برای عرض ارادت به آستان عصمت و طهارت است، جلوه‌ای از دیپلماسی انقلاب اسلامی ایران برای احیای تمدن نوین اسلامی است.

وی به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در شکل‌گیری این گردهمایی عظیم جهانی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به فرماندهی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی کار بزرگی را در جهانی کردن زیارت اربعین و شکل‌گیری این گردهمایی انجام داد؛ ایران را به عراق و عراق را به سوریه و لبنان وصل کرد و بالاخره همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "راه قدس از کربلا می‌گذرد" این نهضت ادامه دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: این راهپیمایی بزرگ که هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود، آثار فردی زیادی دارد و همین بس که براساس روایات و احادیث برای هر قدم زائران، هزاران حسنه ثبت می‌شود.

پیاده‌روی اربعین قدرت نرم تشیع در جهان است

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه این راهپیمایی آثار اجتماعی نیز به همراه دارد ولی در بُعد جهانی بسیار مهم است، گفت: یکی از آثار این حرکت مغناطیسی، شناساندن امام حسین(ره) به جهان به صورت علنی است و اثر دیگر آن شناخت شیعه و اسلام ناب محمدی(ص) در جهان است که این حرکت شیعه را و اسلام نابش را به جهان معرفی می‌کند.

وی به نمایش گذاشتن انسجام و اتحاد مسلمانان و غیرمسلمان در مقابل ظلم و ستم و استکبار را از دیگر آثار این همایش جهانی اعلام کرد و گفت: راهپیمایی اربعین، نقطه عطفی برای منطقه، شیعیان و جهان اسلام است تا با محوریت قرار دادن آزادگی و آزادمردی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستاد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: برکات پیاده‌روی و اجتماع شیعیان در اربعین، ابعادی فراتر از مناسک مذهبی دارد و آن قوت و قدرت اسلام، حقیقت و توان و آمادگی جبهه مقاومت را نشان می‌دهد؛ نمایش اقتدار جهانی در مقابل دشمنان، در این رویداد حق و باطل مقابل هم هستند و اقتداری که در این راهپیمایی به نمایش گذاشته می‌شود نوید پیروزی حق بر جبهه کفر جهانی است.

حجت‌الاسلام عبدی پیاده روی اربعین را قدرت نرم تشیع دانست و ادامه داد: این حرکت یک آمادگی و یک مهیا شدن و بسترسازی برای عدالت جهانی و ظهور امام عصر(عج) بوده و اعلام علنی انزجار از دشمنان، ظالمان و ستمگران است.

پیاده‌‌روی اربعین؛ قدرتمندترین نماد همبستگی میان شیعیان

وی افزود: پیاده‌‌روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده‌ است و این پیام را دارد که همه آزادی خواهان جهان راه امام حسین(ع) را با این راهپیمایی جهانی ادامه می‌دهند و بستر را برای ظهور امام عصر(عج) و برقراری عدالت جهانی مهیا می‌سازند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: ان شاءالله با یاری خدا به زودی شاهد نابودی دشمن و تحقق این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند به همین زودی‌ها نماز جماعت را در قدس می‌خوانیم، خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار