امام‌جمعه دره شهر:

ضرورت تبیین فرهنگ عاشورا و اربعین

امام‌جمعه دره شهر گفت: در شرایطی که هجمه های فراوانی علیه فرهنگ عاشورا و اربعین وجود دارد جهاد تبیین برای مقابله با هجمه‌های دشمن ضروری است.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۳۳
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

حجت‌الاسلام احمد امرایی امام‌جمعه دره‌شهر گفت: در شرایطی که جامعه امروز به سر می‌برد یک مکتب وحدت‌بخش می‌تواند باعث شود تا جامعه از مشکلات و گرفتاری‌هایی که دارد نجات پیدا کرده و راه سعادت را در پیش بگیرد.

 

وی افزود: مکتب عاشورا عامل اتحادها نه‌تنها مسلمان‌ها بلکه همه انسان‌های آزادی‌خواه در دنیا است تا برای هدفی مشترک قدم بردارند و نمود آن را در اربعین می‌بینیم که چگونه مسلمانان در کنار هم جمع شده‌اند.

 

امرایی در ادامه گفت: می‌توان گفت که عاشورا برنامه‌های دشمنان را به‌هم‌ریخته است و این ناشی از این مسئله است که ایام محرم هر ساله مسلمانان برای مصائب اهل‌بیت عصمت و طهارت لباس عزا می‌پوشند و این به معنی عزاداری به‌صرف فقط گریه‌کردن نیست؛ بلکه درک‌کردن هدف عاشورا و پیامی که عاشورا دارد و همه ما وظیفه داریم تا به آن عمل کنیم.

 

امام‌جمعه دره شهر بیان داشت: از طرف دیگر باید توجه داشت که تلاش دشمنان از اول پیروزی انقلاب تاکنون برای فاصله‌گرفتن مردم از مبانی اسلامی و فرهنگ عاشورا است و این یعنی اینکه دشمن از تلاش برای اینکه ما را از فرهنگ اسلامی و مکتب عاشورا جدا نسازد دست برنمی‌دارد و به همین دلیل است که به هر توطئه یا چیزی متوسل می‌شود تا به ملت ایران ضربه بزند، چنانچه که در وقایع سال 88 دیدیم که چگونه عده‌ای فریب‌خورده و عده‌ای هم از دشمنان داخلی چگونه به چیزهایی که به‌عنوان نماد اسلامی شناخته می‌شود حمله کردند و در اعتراضات سال گذشته هم حمله به مبانی اسلامی مانند مساجد و زیارتگاه‌ها و امثال آن از اهداف دشمن بود.

 

وی تصریح کرد: بنابراین فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی یک نمایش بزرگ و دشمن‌شکن از اتحاد مسلمانان است که باعث شده تا برنامه‌های دشمن به‌هم‌خورده و نتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند، به همین دلیل امروز همه ما باید تبیین کننده قیام عاشورا و فرهنگ اسلامی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار