بهره‌برداری از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل‌

‌‌مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح ۸۰ کیلومتر بزرگراه تا آخر امسال در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۳۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

بهره‌برداری از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل‌

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محبوب حیدری عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های حوزه راه و مسکن در اردبیل اظهار کرد: بزرگراه اردبیل به سرچم در فازهای مختلف در حال احداث است که در قطعات مختلف پیمانکاران تلاش می‌کنند تا پروژه به زیر بار ترافیک برود.

وی تصرح کرد: تا پایان فصل کاری امسال 80 کیلومتر بزرگراه در این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از آن در مرحله تکمیل و آسفالت‌ریزی و بخش دیگری نیز در ماه‌های گذشته زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم به عنوان محور اصلی این استان در اتصال به آزاد راه زنجان به تهران 12 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که دولت از ردیف‌های ملی قول داده تا نسبت به تأمین آن اقدام کند.

حیدری افزود: با بهره‌برداری از این محور مواصلاتی پرحجم و پرترافیک استان، امیدواریم تردد ایمن و راحت‌تری را به مرکز کشور شاهد باشیم.

وی به پروژه‌های افتتاحی مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور در گرامیداشت هفته دولت 100 هزار واحد مسکن به بهره‌برداری رسید که سهم استان اردبیل یک‌هزار و 806 واحد بود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این واحدها از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده بود که ما امروز شاهد تکمیل و تحویل این واحدها به متقاضیان و صاحبان واحدهای مسکونی بودیم.

وی ابراز رضایت متقاضیان را از کیفیت ساخت مسکن ملی یادآور شد و اضافه کرد: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان برای ساخت این واحدها هزینه شده تا در قالب مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده و خودمالکی تکمیل و تحویل صاحبانشان شود.

حیدری متراژ ابتدایی این واحدها را 180 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: سهم استان از نهضت ملی مسکن 79 هزار واحد بوده که در مجموع با ثبت‌نام متقاضیان به تعداد 43 هزار نفر، از این تعداد 30 هزار نفر با پرداخت مبلغ اولیه در این طرح مشارکت کردند.

وی بیان کرد: ما در تمام شهرها و حتی در مرکز استان با تأمین زمین ساخت واحدهای مسکونی را آغاز کردیم و سعی ما بر این است تا در فصل کاری از فرصت پیش آمده استفاده کرده و 750 واحد مسکن را نیز آماده تحویل به متقاضیان کنیم.

حیدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم حمایت از ساخت مسکن مقاوم و با کیفیت است که در همین راستا سعی بر این است تا با تأمین اعتبار از سوی متقاضیان به عنوان آورده اولیه و پرداخت تسهیلات مسکن بتوانیم بخش عظیمی از خانوارهای اردبیلی را در قالب این طرح صاحب سرپناه کنیم.

وی تصریح کرد: برای ساکنان مناطق بافت فرسوده تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده و بانک مسکن با پرداخت تسهیلات بانکی و سایر مشوق‌ها سعی بر این است تا این مناطق بازسازی و مورد احیا قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز ساخت واحدهای مسکونی با تلاش بنیاد مسکن و تأمین زمین مورد نیاز در حال انجام است و امیدواریم در کوتاهترین زمان ساخت این واحدها به صورت خودمالکی و یا ویلایی به سرانجام برسد.

ارسال نظرات