۵۳ طرع عمرانی در روستاهای استان اردبیل آماده افتتاح است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: هفته دولت ۵۳ طرح عمرانی در روستاهای این استان با صرف ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۲۸
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

۵۳ طرع عمرانی در روستاهای استان اردبیل آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری بسیج حامد کیخسروی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این طرح‌ها شامل طرح هادی روستایی، جدول گذاری و آسفالت معابر روستایی بوده و مقرر است طرح هادی در ۸۴۲ روستای زیر ۲۰ خانوار در این استان در یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اجرا شود.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل از مجموع یک‌هزار و ۸۵۹ روستا، یک‌هزار و ۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در تمام این روستاها طرح هادی اجرا شده و در سال جاری هم طرح هادی ۳۳۰ روستا در استان با رویکرد عمران و آبادی اجرا خواهد شد.

کیخسروی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در ۲۲۸ روستای استان طرح هادی اجرا شده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مقاوم‌سازی ۶۴ درصد مسکن روستایی استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در استان اردبیل وجود دارد که تاکنون ۶۴ درصد آن مقاوم‌سازی شده است افزود: میانگین کشوری در مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۰ درصد است که این استان ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلو است.

وی افزود: سهمیه استان برای مقاوم سازی مسکن روستایی چهار هزار واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ واحد برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شده‌ است.

کیخسروی اظهار کرد: ۵۰ درصد این واحدها به مرحله عقد قرارداد رسیده و امید است تمام تسهیلات سهمیه استان با همکاری ۹ بانک عامل بزودی پرداخت شود.

وی میزان تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی مساکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به تفاهمنامه‌های مشترک بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی تصریح کرد: ۱۰۶ واحد مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول، ۶۴۰ واحد برای خانوارهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی و ۲۲ واحد برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان احداث شده است.

کیخسروی با اشاره به میزان صدور سند مالکیت مسکن روستایی در استان اردبیل افزود: در سال‌های اخیر سند تک برگی ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در قالب ۴۹۷ روستا و ۲۵ شهر صادر شده است.

وی از تهیه و تدوین منظومه‌های روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این استان در تهیه منطومه های روستایی در کشور پیشرو است و مقرر است در سال جاری در شاهرود، هیر، اسلام‌آباد پارس‌آباد، کوثر و قصابه مشگین‌شهر پرداخت تسهیلات این منظومه‌ها از محل تبصره ۱۶ شروع شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار