خبرهای داغ:
زرینی خبر داد

صعود گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه نهاوند به قله دماوند

همدان-مسئول گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه نهاوند از صعود این گروه به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای تکه و بزرگداشت دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، به قله دماوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۴۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

شاه احمد زرینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای تکه و بزرگداشت دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، گروه کوهنوردی ۵ نفره شهدای روستای تکه به قله دماوند صعود کردند.

وی افزود: گروه پنج نفره شهدای روستای تکه این مسیر را تا رسیدن به قله دماوند در مدت ۵ ساعت طی کردند و پرچم جمهوری اسلامی و بنر نوشته و پرچم مشکی  یا حسین(ع) را در نوک قله دماوند برفراشته کردند.

مسئول گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه نهاوند بیان کرد: گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه بسیاری از قله‌های ایران از جمله الوند گرو  بینالود و دیگر ارتفاعات را فتح کردند.

وی گفت: افتخار می‌کنم که روستای تکه دارای ۳ شهید به نام‌های سردار شهید حیدر سهرابی  الله مرادنادری شهید ورزش و رسانه و علی پیرزادی شهید بسیجی است و این صعود را به افتخار دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در مدت ۵ ساعت انجام دادیم.

زرینی افزود: برای بسیاری از کوهنوردان ایرانی و خارجی صعود به  کوه و قله مرتفع دماوند هدف بسیار بزرگ و شیرینی است که همین دلیل باعث صعود بسیاری از هموطنان و حتی کوهنوردان توریست و گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه به این قله می‌شود.

وی بیان کرد: برای صعود به قله دماوند ۱۶ مسیر وجود دارد که البته خیلی از آن‌ها مسیر‌های فرعی هستند و چند مسیر اصلی برای صعود به قله وجود دارد که شامل مسیرجنوبی، شمالی و شمال شرقی است که این مسیر فنی‌ترین مسیر صعود شناخته می‌شود که با سنگی بودن مسیر و در ارتفاع ۵۱۰۰ متری، گذر از مسیر آبگرم و معدن به سمت قله صعود کردیم و در دو ارتفاع ۴۰۰۰ متری و ۵۱۰۰ متری شرایط چادر زدن مهیا است و می‌توان شب را در آن نقاط سپری کرد.

صعود گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه نهاوند به قله دماوند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار