رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام؛

خدمات درمانی به بیش از ۲۲ هزار زائر در ایلام ارائه می شود

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام گفت: از اولین روز ورود زائران به مرز مهران تاکنون به بیش از ۲۲ هزار نفر خدمات درمانی ارائه شده است.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۱۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از اولین روز ورود زائران به مرز مهران تا کنون به بیش از ۲۲ هزار نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

 

وی افزود: از تعداد ذکر شده ۱۹ هزار و ۷۵۷ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از ۴ هزار و ۱۶۴ مورد تماس به مرکز فوریت پزشکی، ۲ هزار و ۸۷۰ تماس با فوریت‌ های پزشکی گرفته شده و نیازی به فراخوان بالگرد و هواپیما نداشته‌ایم.

 

وی عنوان کرد: همچنین یک هزار و ۴۲۱ نفر در بخش‌ های اورژانس، ۶۵۷ نفر در بخش‌ های تخصصی و ۱۸۶ نفر نیز در بخش‌ های ویژه بستری شده‌اند و ۴۱۹ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است. 

 

محمدی با اشاره به اینکه ۱۲۵ نفر در حوادث ترافیکی و ۴ هزار و ۳۹ نفر در حوادث غیر ترافیکی مصدوم شده‌اند اعلام کرد: تعداد اعزام آمبولانس‌ها ۹۵۴ مورد بوده و سه هزار و ۳۳۲ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه حضوری داشته اند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تمام افراد مراقبت شده در حوزه بهداشت ۵۷ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است، همچنین ۵۱۴ نفر از خادمین موکب‌ دار نیز به طور کامل در زمینه بهداشتی آموزش دیده‌اند. 

 

محمدی با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخه سرپایی بیماران ۱۱ هزار و ۵۷۲ مورد بوده است، گفت: نسخه بستری ۲ هزار و یک مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۱۹ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۱۳۲ مورد بوده است. 

 

وی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، اظهار کرد: یک هزار و ۹۶۹ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۵۳ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته و همچنین یک هزار و ۵۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده و یک هزار و ۳۵۲ مورد مواد غذایی سنجش شده‌اند.

 

بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران تردد کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار