مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساوجبلاغ:

پیاده‌روی اربعین الگوی سبک زندگی اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ در پیامی، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی الگویی برای پیمودن سبک زندگی اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۸۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام مهدی شفیع‌خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ، با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعینِ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، در پیامی آورده است:

پیاده‌روی اربعین الگوی سبک زندگی اسلامی است

پیاده‌روی اربعین حسینی الگویی برای پیمودن سبک زندگی اسلامی به شمار می‌رود.

حقیقتاً افرادی که به این‌ شکل به پیاده‌روی اربعین می‌روند و آنان که به این گروه‌ها خدمت می‌کنند، دین الهی را در پرتو وجود اباعبدالله (ع) تبلیغ می‌ کنند.

شور و اشتیاق مردم در زیارت اربعین به‌‌ جایی رسیده که چندسالی است ادیان گوناگونی مانند مسیحیان، زرتشتیان و حتی گروهی از اهل‌ تسنن نیز بدان جذب شده‌اند و هرساله خود را در روز اربعین حسینی به کربلا می‌رسانند.

یقیناً اینان از ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام بی‌بهره نخواهند بود و چه‌‌بسا همین آمدن‌ها موجب آشنایی با دین حقیقی خدا باشد و امید است که روزی در پرتو حضورشان در اربعین حسینی در زمره پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام قرار گیرند.

اینکه عزیزان ما با همسر و فرزندان خود به این سفر معنوی می‌روند نشانه سبک زندگی اسلامی است. دشمنان اسلام خیلی تلاش کردند تا مجالس امام حسین علیه‌السلام را خاموش کنند و مراسمات عزاداری را کمرنگ کنند، اما نمی‌دانند که نور خدا را نمی‌توان خاموش کرد. در این ایام عشاق حسین بن علی علیه‌السلام با شور و اشتیاق و پرشورتر از سال‌های گذشته آماده زیارت اربعین شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در عظمت حماسه پیاده‌روی اربعین چنین بیان می‌کنند: «حماسه بزرگ اربعین که با حضور ملت ایران، ملت عراق و مسلمانان دیگر کشور‌ها هرسال تکرار می‌شود پدیده فوق‌العاده مهمی است که به فضل الهی و در هنگام نیاز شدید دنیای اسلام شکل گرفته است.»

مطلب دیگری که حائز اهمیت است، تأکید ائمه و بزرگان بر زیارت سیدالشهداء علیه‌السلام است که در کلام حضرت امام صادق علیه‌السلام آمده است: «سفر‌های دیگر مانند حج اگر ترس و خوف باشد نباید بروند، اما برای سفر کربلا با خوف هم باید رفت.»

و برای توانگران شایسته است سالی دو بار و فقیران سالی یک‌بار به زیارت امام حسین علیه‌السلام بروند. در برابر هر گام و قدمی که در راه زیارت امام حسین علیه‌السلام برداشته شود، پاداش حج و عمره خانه خدا برای زائران ثبت می‌شود.

ان‌شاءالله خداوند متعال توفیق زیارت با برکت اربعین حسینی را به همه عاشقان و دلدادگان امام حسین علیه‌السلام عنایت بفرماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار