یادداشت

تمام عاشورا در چشم های کوچک رقیه (س) خلاصه می‌شود

عاشورا و کربلا تعزیه‌ی مصوری است که از لحظه به لحظه‌اش، مرثیه غم‌بار غربت آل محمد(ع) می‌بارد و از دردناک‌ترین ابیات آن، اسارت رقیه(س) است.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۰۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷

 دخترکی که برای به آغوش کشیدن این‌همه درد و رنج، قامت نحیفی داشت. اگر چه تبار هاشمی و صلابت فاطمی‌اش سبب شد از این میدان غم  همچون خاندان ثبورش، سربلند بیرون بیاید.

و چه سوزناک است قصه آسمانی شدنش؛ چرا که آورده‌اند، رقیه(س) شبی پدر را در خواب دید و هنگامی که از خواب بیدار شد، بسیار گریه و بی‌تابی می‌کرد و پدر را می‌خواست. یزید با شنیدن صدای گریه او، دستور داد سر مبارک امام حسین(ع) را نزد او ببرند. این دختر با دیدن این منظره ناراحتی‌اش بیشتر شد و به سبب غم و داغ پدر و خانواده اش  شهید شد.

 او دختر خورشید ولایت بود که خرابه‌‏نشین جهل دشمنان شد و اینک به پاس قدوم کوچکش، عرش را  به بال ملائکه مفروش کرده‌‏اند تا جراحت پاهایش التیام گیرد و خاطره تلخ خارهای بیابان را به فراموشی بسپارد و به یزیدیان ثابت شود، کوفه لایق درک حرمت این قدم‌ها نبود.و حال زمان وصالش به آغوش پدر فرا رسیده تا عمه جانش زینب(س) را تنها بگذارد و در گوشه خرابه‌ شام آرام گیرد.

رقیه سه ساله ترجیع‌بند بلند عاشورای حسینی و مکتب زینب(س) است که در اوج کودکی به اسارت رفته‌اش، با هق‌هق بی‌رمق یتیمی، خواب آسوده یک شهر را برهم می‌‏زد. او که سیاه‏پوش مظلومیت حسین(ع) است، حال با رفتنش زمین را سیاه‌پوش می‌کند.

 رقیه ابوذری دانش آموز خبرنگار بسیج

ارسال نظرات
آخرین اخبار