برخورد جدی با کشت گیاهان مخدر در روستاهای مشگین‌شهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از برخورد جدی با کاشت و برداشت گیاهان مخدر در برخی روستاهای شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۴۲۲
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

برخورد جدی با کشت گیاهان مخدر در روستاهای مشگین‌شهر

به گزارش حبرگزاری بسیج از اردبیل  اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری مشگین‌شهر اظهار کرد: کاشت و برداشت گیاهان مخدر از جمله خشخاش و شاه دانه در برخی از روستاهای مشگین‌شهر گزارش شده و مدیریت این موضوع توسط دستگاه‌های ذیربط باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: از بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، اعضای شوراهای اسلامی و پایگاه‌های مقاومت انتظار داریم جهت شناسایی عوامل کاشت و برداشت این قبیل گیاهان و سرکشی مستمر به گلخانه‌ها ، باغ‌های محصور و ارتفاعات با ما همکاری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به این که در سال‌های اخیر به‌دلیل عدم آشنایی خانواده‌ها با مواد مخدر جدید و رونگردان‌ها، آسیب‌ها و چالش‌های اعتیاد جدی‌تر شده است، افزود: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه های آموزشی ادامه داد: خانواده‌ها باید در خصوص شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند و تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق‌تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود.

منتظر خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس هم باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.

شاهدانه گیاهی یک ساله با برگ‌های قطره‌ای بوده و میوه این گیاه ریز و روغنی است و خاصیت آرامش بخش دارد؛ از آن برای درمان نیز استفاده شده اما از بخش‌های مختلف این گیاه مشتقات فراوانی از جمله نوعی مواد مخدر نیز تهیه می‌شود.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار