۵۹ پروژه راهداری در استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۵۹ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۷۵
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

۵۹ پروژه راهداری در استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

کلیم‌الله وثوقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از اردبیل اظهار کرد: ۲۶۵ کیلومتر آسفالت راه‌ها ، بهسازی و آسفالت ۸۰ کیلومتر راه روستایی ، راه‌اندازی ۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای ، ایمن‌سازی چهار نقطه پرحادثه از مهم‌ترین طرح‌هایی است که هفته دولت امسال در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: احداث و بهره‌برداری از ۱۹ کیلومتر سیستم روشنایی، احداث ورودی جدید و تقاطع غیر همسطح شهر نمین، تعمیر و مرمت ۱۷ دهنه پل و بهره‌برداری از یک باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی از دیگر پروژه‌هایی است که در استان اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با تشریح اقدامات اداره کل متبوع خود در سال جاری گفت: تجهیز ۶۰ دستگاه کامیون گشت راهداری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال ، نگهداری از ۲۶۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در هزینه‌ها ، بازسازی کامل ۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و بازگرداندن مجدد آنها به چرخه فعالیت به ارزش ۹۰ میلیارد ریال و خرید چهار دستگاه ماشین‌آلات با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در سال جاری است.

وثوقی همچنین از جابجایی ۴.۵ میلیون تن کالا و صدور ۳۰۶ هزار برگ بارنامه در استان اردبیل در یک‌سال اخیر خبر داد و ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۵۵۰ هزار مسافر در قالب ۲۶۸ هزار سفر در استان جابجا شدند.

وی همچنین مجموع کل صادرات ، واردات و ترانزیت ورودی و خروجی در پایانه مرزی بیله‌سوار را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا ذکر کرد و افزود: در یک سال اخیر ۷۲ هزار مسافر خارجی از مرزهای استان وارد کشور شدند که رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات