خبرهای داغ:

تقسیم بندی شرکت‌های دانش‌بنیان به سه گروه، دانش‌بنیان نوپا، دانش‌بنیان نوآور و دانش‌بنیان فناور

شاهرود_ معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در برنامه ارزیابی جدید، شرکت‌های دانش‌بنیان تنها در سه گروه قرار دارند، دانش‌بنیان نوپا، دانش‌بنیان نوآور و دانش‌بنیان فناور.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۶۸
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به همراه چندی از مدیران این مجموعه، از پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در این پارک بازدید کردند.
معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بخش‌های مختلف کارخانه توربوژنراتور و شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس در شهرک صنعتی شاهرود بازدید کردند و با توانمندی‌ها و نیازمندی‌های این دو مجموعه بزرگ صنعتی و دانش‌بنیان آشنا شدند.
در ادامه اسدی فر از مرکز مجتمع کارگاه‌های نیمه‌صنعتی مرکز رویش فناوری، پارک استان سمنان، واقع در پردیس مرکزی این پارک و واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در آن بازدید به عمل آوردند.
از دیگر بخش‌های این سفر یک روزه، بازدید از نمایشگاه محصولات شرکت‌های مستقر در پارک استان سمنان به منظور آشنایی با محصولات این شرکت‎‌ها و ارایه فرصتی به مدیران این شرکت‌ها برای طرح موضوعات و مشکلات خود با معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.
این نمایشگاه با حضور تعداد قابل توجهی از شرکت‌های برجسته استان که مستقر در پارک علم و فناوری استان هستند برگزار شد.

رضا اسدی‌فرد در نشستی با حضور نمایندگان شرکت‌ها و واحد‌های فناور مستقر در پارک، در خصوص برنامه‌های ارزیابی جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بررسی دانش‌بنیانی شرکت‌ها مطالبی را ارائه و گفت: در برنامه ارزیابی جدید این معاونت، شرکت‌های دانش‌بنیان تنها در سه گروه قرار دارند، دانش‌بنیان نوپا، دانش‌بنیان نوآور و دانش‌بنیان فناور. مبنای قرارگیری شرکت‌ها در این دسته‌ها، میزان کل فروش سالانه و اشتغال آن‌ها به استناد لیست بیمه‌شدگان شرکت است.
او افزود: اگر فروش کل در آخرین اظهارنامه مالیاتی، برای یک شرکت دانش‌بنیان، زیر ۵ میلیارد تومان باشد نوپاست و شرکت نوپا ۵ سال فرصت دارد که به عدد ۵ برسد که البته هر سال با توجه به تورم سالانه به روز رسانی می‌شود.
معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر فروش کل شرکت در آخرین اظهارنامه بالای ۵ میلیارد تومان بود نوآور می‌شود و اگر بیش از ۵۰ درصد از فروش یک شرکت دانش‌بنیان نوآور، از محصولات دانش‌بنیان آن باشد، شرکت فناور است و همچنین اگر ظرف ۵ سال شرکت نوپا به نوآور نرسد از دانش بنیان خارج می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار